starten met ...

hallo,

Eerst en vooral me even voorstellen,

Ik rij al 11 jaar met 1/10 buggy's, 1/10 dtm en 1/18 in competitie verband, nu wou ik ook eens beginnen leren vliegen. Nu, vroeg ik me af wat het best is om mee te starten, ofwel een complete set kopen, of zelf een bouwpaket kopen en elektronika etc. appart.
want ik heb zoal enkele dingen: ontvangers, servo's, (zender maar slechts 2 kanaals daar ben ik dus niets mee), 300 en 540 motoren, 3300 nimh batterijen, laders etc...
Het is wel zo dat ik iemand kent die vliegt, dus mss kan die helpen bij de eerste keer in de lucht etc.

Maar als ik zo kijk bij conrad kan je voor 129 euro al een startpakket bestellen, nu vraag ik me wel af hoe de kwaliteit is. Gelieve wel in rekening te houden dat ik 17 ben (student) en dus geen bakken van geld verdien
:lol: . En het is niet voor in clubverband te doen, dus hoeft geen kwaliteitsspul zijn, zolang het maar vrij goed vliegt, en niet direct kapot gaat.

bij conrad had ik aan dit model gedacht:
ELEKTRO VLIEGTUIG CESSNA 182
Bestnr.: 230185 - 89

Dit aantrekkelijke beginnersmodel beschikt niet alleen over vooruitstrevende vliegeigenschappen. Dankzij het detailgetrouwe design slaat uw Cessna hetzelfde goede figuur als het origineel. En met behulp van de meegeleverde 4-kanaals afstandsbediening heeft u de hoogte en de richting altijd onder controle. En het model wordt voorgemonteerd geleverd, dus hij is zonder veel moeite snel startklaar.
Technische spec.: Spanwijdte 980 mm • Lengte 860 mm • Gewicht 560 g.
Omvang levering: Vliegtuig metvoorgemonteerde romp, vleugels en landingsgestel • Gebruiksklaar ingebouwde afstandsbesturing 40 MHz FM • Vliegaccu en oplader.

vriendelijke groeten,

Jan

edit: brandstof is geen optie

Voor electro vliegen is er eigenlijk maar 1 top model om te leren vliegen.. dat is de Multiplex Easystar.. zoek maar eens op het forum naar dit model.. er is erg veel over geschreven en iedereen geeft dit ook als advies. Deze kun je los kopen en gelijk een betere zender kopen voor je vervolgmodellen of als RTF set waar een 3 kanaals zender inbegrepen is.. deze set is rond de 200 euro.

Succes!

jan.van.gent zei:
ach zo, en heeft er iemand idee wat de kwaliteit is van die cessna, of is dat model echt niet de moeite waard?

sorry dat ik het vraag het is misschien een beetje offtopic, maar
http://www1.nl2.conrad.com/xl/2000_2999/2200/2290/2293/229380_RB_00_FB.EPS.jpg
is zoiets misschien ook tof om te beginnen? kost 150 euro.

groeten,

Jan

hoi Jan

over de Cessna heb ik geen info,maar ik kan je zeggen dat Junior Fly 25 van Conrad waarschijnlijk het goedkoopste vliegtuigsetje is wat ze op dit moment hebben om goed mee te leren vliegen waar je nog leuke stunten mee kan uithalen ook,,ik heb hem namelijk zelf ook..een voordeel is dat de zender is ingesteld op stickmode 2. gas/richting links hoogte/rol rechts
zo word het meest gevlogen hier in nederland..dus als je ooit nog eens wilt overstappen op andere vliegtuigen en het groter wilt gaan aanpakken dan heb je jezelf daarmee al de goede stuurbewegingen aangeleerd.

Groeten Drestar

Ja hoor, daar komt hij weer met zijn ga bij de modelvliegclub in je buurt kijken en vragen stellen. Wij kunnen je hier best wel heel goed info geven en je in een bepaalde richting duwen, maar er zijn toch nog altijd enkele dingen die je van je club moet overnemen. Zie hier http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=38313

Die cessna van Conrad behoort eigenlijk nog net in de speelgoed kategorie. Voor 70 euro meer krijg je bij www.w-w-modellbau.de een ready to fly set van de Easystar.
https://ssl.kundenserver.de/www.w-w...F-EasyStar+35+MHz+Europa-Version+=28M13202=29

Het is voor mij echt niet de bedoeling om in clubverband te vliegen, ik weet wel dat het nochtans slimmer is e.d. maar zoals eerder gezegd rij ik al competitief met 1/10 ( buggy, dtm) en 1/18 dus wil ik dit er gewoon bij en wil ik hierna niet speciaal groter gaan vliegen.

Ik doel dus op een beginners kit. Zo dacht ik aan de Junior Fly 25A 40m dus met 4 kanalen zender en rolroer. Ik ben me er goed bewust van als ik in het wild leer vliegen dat er niet veel meer zal over blijven tegen ik het een beetje kan, maar als ik het goed heb, kan ik dan gewoon de elektronika over zetten op een nieuw pakket (dus geen ready to run) en zoiets heb je ongeveer voor welke prijs? 50 euro?

het model van de junior fly 25 lijkt trouwens een beetje op degene die door iedereen wordt aangeraden. (het voordeel tov de cessna blijkt me dat de prop minder snel afbreekt aangezien hij niet vanvoor zit, want in het cessna topic werd daar wel wat over geklaagd.
http://www1.nl2.conrad.com/xl/2000_2999/2300/2300/2301/230182_LB_04_FB.EPS.jpg

groeten,

Jan

Hey, welkom op dit forum. Ik heb zelf een test liggen van die cessna die jij bedoelt. Die stond in de laatste FMS van vorig jaar, het dingetje schijnt het heel leuk te doe. Een paar weken geleden stond er ook een test van in de modelbouw aktueel, en ook zij waren er enthausiast over. Maar ze zeggen wel dat het niet heel makkelijk vliegt, je kan er mee beginnen. Maar enkele ervaring is wel beter.

Het beste is inderdaad nog steeds de multiplex easystar.

de Junior Fly 25 is een goed toestel om mee te leren vliegen voor het minste geld wat je er voor uit wilt geven..iedereen heeft het hier altijd maar over de Easy star terwijl er mensen zijn die 200 euro gewoon te veel vinden om eens gaan proberen te vliegen..wettelijk gezien mag je met zulk spul gewoon rond gaan vliegen ivm het gewicht.maar je moet altijd wel uitkijken wat je doet.zorg ervoor dat je voldoende ruimte hebt om te proberen en op een plaats waar bijna niemand komt..

veel vliegplezier! :D

Die junior fly ljkt mij persoonlijk echt totaal niets. Ik zou dan toch echt eerder de cessna nemen.

zweefman zei:
Die junior fly ljkt mij persoonlijk echt totaal niets. Ik zou dan toch echt eerder de cessna nemen.

kijk dat is het em nou juist!!

hij ziet er misschien wel niet als een echt vliegtuig uit,,maar schijn bedriegd..dit vliegt als de beste en is supergemoedelijk.in je vorige bericht gaf je al aan gehoord te hebben dat de cessna niet makkelijk vliegt..nou ik kan je vertellen dat de Junior fly dat wel doet..ik heb hem namellijk zelf ook en ben er ook mee gaan leren vliegen..hij is super gemoedelijk,maar ziet er alleen simpel uit..

ik vlieg nu een al een tijdje,en zelfs al met een EDGE 540 van 2 meter,(zie mijn foto bij mijn profiel) maar ik heb een paar dagen geleden toch weer 2 accu"s besteld bij Conrad voor mijn Junior fly omdat ik het echt leuk vind vliegen,en er zit nog best wel wat power in ook om mee te kunnen stunten,en dat voor die 100 euro..zelfs op de club hadden ze dat niet verwacht..ik lach me kapot man! :lol:

@ Jan.van.gent

Je zou de cessna kunnen proberen, maar eerlijk is eerlijk ik begon ook met de cessna 182, maar het eerste model is niet heel gebleven.

Uiteindelijk heb ik hem mijzelf wel aardig geleerd, dit ook met behulp van het programma f.m.s. Je zou de cessna kunnen proberen, maar eerlijk is eerlijk ik begon ook met de cessna 182, maar wat ik al zei: het eerste model is niet heel gebleven.

Uiteindelijk heb ik hem mijzelf wel aardig geleerd, dit ook met behulp van het programma f.m.s http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html

Hier heb je de link van het draadje van de cessna http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27804

Toch zou ik jou adviseren om de easy star van multiplex te kopen en daar de beginselen te leren.
Wil je toch eigenwijs zijn en meteen een 4 kanaals model willen besturen, dan zou ik kiezen voor de minimagistar, die is ook van multiplex, maar deze is van epp, dat houd in dat je een grote kans van overleven van je model hebt bij een evt. crach.
Hier even het linkje van multiplex http://www.multiplex-rc.de/

Maar wie ben ik om je te adviseren, ik begon tenslotte ook als eerste model met de cessna van piepschuim, en dat heb ik geweten.......maar spijt, NEE absoluut niet. :wink:

Suc6 met je keuze

Back