starten nitro motor na afterrun.

Ik heb laats mijn auto in de afterrrun gezet. Weekje erna wilde ik gaan rijden. Alleen de gloeiplug gecheckt en deze gloeide niet meer. GLoeiplug pas opgeladen. Ik merkte wel dat de plug vochtig was van de afterrun oliie. Deze schoongeblazen maar gloeide niet meer de plug heeft pas 1 tankje gereden?? Is dat puur toeval? Als je gas geeft en er komt nogal blauwige rook uit de uitlaat betekent het dan dat ie teveel olie heeft. Heb op forum gecheckt maar kan direct niet iets vinden of ik heb de verkeerde zoekopties opgegeven.

Gloeiplug kan toeval zijn, schoonblazen was het enige dat je kunt doen.
Gewoon een paar op reserve hebben.

Ik spoel hem meestal door als hij in de afterrun heeft gestaan dan start hij makkelijker.

Blauwige rook is goed, hij kan dan wel te rijk staan maar dat is beter dan te arm.

Lees de stickies door van afstellen van een nitro motor daar staat het heel uitgebreid in hoe of wat.

Succes verder.

Laatst bewerkt:
Als ik me niet vergis zal een motor die in de after run staat altijd even wat meer roken als deze weer gestart wordt. Komt inderdaad door de extra olie die nog in het blokje aanwezig is. Geeft niks.

Ik had het probleem dat mijn auto moeilijker starte na de after run olie. Op advies van iemand anders gebruik ik nu de WD40 ipv afterrun olie. Omdat dit vlambaar is, start mijn auto nu direct.

Ik had het probleem dat mijn auto moeilijker starte na de after run olie. Op advies van iemand anders gebruik ik nu de WD40 ipv afterrun olie. Omdat dit vlambaar is, start mijn auto nu direct.

Lol, WD40 is niet de ideale afterrun olie. Zeker niet als je krukas met silicone gevuld is. Het kan dan zelfs jouw motor beschadigen.
Gewoon de carburator laten vol lopen met nitro (uitlaat ff dichthouden op de startbox) en daarna gewoon doorstarten. Mijn motor start bijna altijd direct of na 1 keer proberen.

Back