starten pancar 1/12

hallo,

ik zou graag starten met de 1/12 klasse.
mijn voorkeur van auto gaat uit naar de xray x12 spec 17', raden jullie ook nog andere met=rken aan? ( serpent, corally,...)
heb net nog even de hulp nodig bij de motor , regelaar en banden.

alcvast bedankt voor de info

Wiel meenemers maakt dat onder de merken ook nog vershil? en accu's, 2 sets van drie cellen nimh, stickpacks of lipo pack?
Ik lees even mee want ik wil ook graag zo'n apparaat

De huidige modellen zijn redelijk gestandariseerd met het formaat accu en soort velgen.

Als accu gaat er een 1S in en moet je rekening houden dat ook de regelaar 1S aan kan. Verder wordt er bij clubs veel met een bepaalde motor wordt gereden, meestal een 10.5 geloof ik maar controleer dat even in de reglementen.

Maar ehm....
http://www.modelbouwforum.nl/threads/het-1-12-topic.32536/

carson-modellsport-sirius-max-2
geen motor limit en lipo cut off voor 30 euro
4.6 tot 12v

ideaal ding toch?

welke regelaar loopt daar wel op dan?
de duren.
tekin, castle, novak, lrp... maar dan heb je ook wat. misschien tweedehands voor een leuk prijsje te krijgen

Als je echt voor de lol wilt rijden kan je natuurlijk prima van alles in lepelen wat je wilt. Er zijn tegenwoordig ook in dit formaat 2S accu's te vinden waarmee alle gewone regelaars te gebruiken zijn en kan je idd een brushed setup maken.
http://www.muchmoreracing.net/product_view.php?pidx=1307

Maar pas op met brushed, deze motoren hebben maar 2 schroefgaten welke in sommige modellen niet meer gaat passen omdat de montagegaten naar brushless zijn gemaakt.

Voor 1S hebben alle bekende merken wel een Brushless 1S regelaar zo is er van de bekende Hobbywing V3.1 een 1S versie.
https://www.hobbywingdirect.com/products/xr120a-1s-v3-1-blk

een 540, 380 size motor, brushed of brushless heeft een standaard maat montage gaten toch?

Als je voor de lol wilt rijden kan het ook wel een stuk goedkoper. een regelaar van 129 dollar is nog al wat. een gens ace lipo van een paar tientjes kan bijvoorbeeld ook best op een tweede hands castle, lrp of team orion waterver setup

Nope, daar vergis jij je in....

XrayX122017-7.jpg

Brushless motoren worden tegenwoordig in de onderste 2 gaten vastgeschroefd. Nu is dit een nieuwe steun van de x12-'17 en hebben ze nu ook boven een schroefgat gemaakt. Let op, dit is een 3e schroefgat voor een brushless motor maar mogelijk kan die ook met een brushed gebruikt worden. Het gaat hier om 540 motoren, 380 hebben andere maten.

Maar als je een 2S accu neemt kan je natuurlijk ook een goedkope Hobbywing of Turnigy sensorless setje in gooien.

Maar waarom wil je dit rijden? Dit zijn zulke specifieke auto's die alleen nog maar op tapijt gebruikt worden dus moet je naar een indoorbaan. Dan is het beter om met dezelfde soort setup te rijden als wat de anderen daar doen.

Als je een goedkopere setup wilt gaan rijden kan je beter naar de Schumacher Supastox kijken, die is wel geschikt voor oa. 4 NiMh cellen en brushed motoren.

gewoon om in de zomer op de parkeerplaats rond te scheuren, daarom. maar die 6 gaten in de motor, daar is de motorsteun op aan gepast en de 540 size motoren hebben allemaal de gaten op dezelfde afstand alleen eerder hadden de motoren 2 gaatjes en nu 6 waarop de steun is aangepast. toch?

Brushless heeft idd 6 gaten en brushed maar 2 of 4. Maar nee, een 1:12 is geen parkeerplaats auto tenzij het heel glad asfalt is.

Back