starten van 0

• Topicstarter Topicstarter denhans08
  • Startdatum Startdatum
D

denhans08

Guest
Hallo, ik ben eerds een tijdje aan het denken om te starten met RC. Een vriend van mij heeft zich net een vliegtuig gekocht (heeft em nog niet) en ik zou met een heli willen vliegen.
Nu ken ik er weinig van, maar ik snap wel dat heli vliegen zeer moeilijk is enzo.

Ik had deze heli op het oog om mee te starten: "eSky Honeybee CP3"

Dit is een rtf pakket. Gezien ik niet direct er teveel geld aan wil hangen (ik weet, kwaliteit betaal je, maar echt van 0 beginnen....)
Maar vroeg me af of deze een beetje deftig is. Wil het liefst direct met een CP starten.

Heb een vraagje over die simulators... Hoe bedien je die? moet je daar een speciale zender voor kopen of kan dat met de zender die bij de heli zit?

alvast bedankt

Phoenix simulator kopen + goedkope zender voor je simulator (of natuurlijk verloopstukje + de zender van je heli).
Dat kost je in totaal 139 euro dacht ik.

Hiermee kun je leren vliegen, scheelt een hoop in stukken!

Hoi,

Ik zou sowieso niet de CP3 kopen, dit is een heel leuk dingetje, maar veel te klein als je nog maar net begintt. Zo'n kleine heli is erg instabiel en maakt het vreselijk moeilijk om hier goed mee te leren vliegen, als je de basics nog niet kent. Ik raad je minstens een 450 type zoals de Belt CP V2 aan, misschien dat het met de King 3 ook kan, ik heb zelf leren vliegen met de King V2. Die heli's zijn veel stabieler en makkelijker te vliegen. Bij helivliegen geldt niet voor niets de regel 'hoe groter hoe stabieler', want hoe zwaarder hoe minder makkelijk het op gang komt. En dus hoe rustiger het vliegt.

Let op: RTF klinkt wel heel mooi, maar het is niet Ready To Fly, out of the box, zoals ze zeggen. Het is eerder RTC – Ready To Crash. Er zijn altijd nog kleine dingen die moeten worden afgesteld en je zou er goed aan doen om, welke heli je ook koopt, een ervaren piloot ernaar te laten kijken. Laat hem dan ook meteen vertellen wát hij doet, zodat je ervan leert en ook leert hoe de boel af te stellen.

Ik ben zelf niet weg van een simulator. Die dingen zijn dan zogenaamd 'realistisch', maar het 'knuppelgevoel' is totaal anders. Je leert er wel iets mee, maar iemand die kan hooveren op de sim, dat wil nog niet zeggen dat hij het ook in het echt kan. Kijk hiermee uit. Ik zou eerder gewoon een leuke club zoeken en daar lekker vliegen, dan kunnen mensen je helpen terwijl je écht oefent. Nog meer aan te raden zijn lessen, maar die zijn helaas vaak schreeuwende duur. (Al weet ik, als je in Friesland woont, nog wel een goeie school die niet duur is ;) ).

Wil je in je eentje vliegen? Dan is een trainingskruis erg aan te raden. Als je de heli verkeerd stuurt, stuitert hij tegen de grond met dit ding bestaande uit stokjes en pingpongballen dat aan het landingsgestel wordt bevestigd, zodat de crash wordt voorkomen. Dit heeft mij ettelijke tientjes, zo niet honderdjes bespaard. Een echte aanrader, ook als je bij een club gaat vliegen.

Fijn dat je zelf al zegt dat je weet dat het zeer moeilijk is. Je weet niet half hoe moeilijk het vliegen is totdat je het werkelijk eens hebt gedaan ;). Alle begin is moeilijk, maar als je daar eenmaal doorheen bent, en je het helivirus goed te pakken hebt, dan wil je niet anders meer dan met je machientje door de lucht scheren!

Verder wens ik je heel veel plezier met deze schitterende hobby, en als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel!

Groetjes,
Taya

net de knoop doorgehakt, heb me real flight sim G5 gekocht
Eerst wat info in de winkel ingewonnen natuurlijk

net de knoop doorgehakt, heb me real flight sim G5 gekocht
Eerst wat info in de winkel ingewonnen natuurlijk

Is Realflight G5 niet ontzettend veel duurder dan Phoenix?
Terwijl ze allebei op hetzelfde niveau zitten volgens reviews.
En met Phoenix heb je gratis updates. Bij Realflight is alles te betalen m.b.t. updates en add-ons.

Nou ,
jij raad hem phoenix aan en koopt hij realflight dat vind ik eigenwijs terwijl phoenix goedkopder en beter is.

Nou ,
jij raad hem phoenix aan en koopt hij realflight dat vind ik eigenwijs terwijl phoenix goedkopder en beter is.

nou zeg, eigenwijs is het toch niet als iemand een andere keuze maakt dan jou?

jij vindt Phoenix blijkbaar beter, maar dat geldt niet voor iedereen. Gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak en eigen mening.... toch? anders zouden we allemaal hetzefde hebben als jou, dat wil je toch ook niet?

ik zou absoluut niet voor Esky materiaal gaan, iets teveel frustratie om alles netjes afgeregeld te krijgen, zoek maar eens in dit forum----> het staat vol van esky problemen en de weinigen die er toch tevreden van zijn, zijn mensen die geen betere merken kennen ;-)
ik spreek uit ervaring, heb er zelf 2 gehad en die komen nooit nog mijn huis binnen.
Het zou echter leuk zijn mocht je iemand leren kennen die jou wegwijs kan maken, momenteel ben ik iemand aan het trainen die nog nooit met een heli vloog en hij heeft zich een Raptor 50 Titan aangeschaft, we vliegen samen met de leerling- leraar kabel

ik zou absoluut niet voor Esky materiaal gaan, iets teveel frustratie om alles netjes afgeregeld te krijgen, zoek maar eens in dit forum----> het staat vol van esky problemen en de weinigen die er toch tevreden van zijn, zijn mensen die geen betere merken kennen ;-)
ik spreek uit ervaring, heb er zelf 2 gehad en die komen nooit nog mijn huis binnen.
Het zou echter leuk zijn mocht je iemand leren kennen die jou wegwijs kan maken, momenteel ben ik iemand aan het trainen die nog nooit met een heli vloog en hij heeft zich een Raptor 50 Titan aangeschaft, we vliegen samen met de leerling- leraar kabel

E-Sky mag dan wel niet het neusje van de zalm zijn, maar voor iemand die nog niet zeker weet of hij ermee doorgaat, is het een mooie manier om kennis te maken met het vliegen zonder een bak centen kwijt te zijn/de grond in te zien gaan. En echt, zo slecht vliegt het niet eens. Veel van de heli's zijn gewoon prima, maar er zit door de lage prijs gewoon wel eens een misser tussen, maar als je weet hoe je ermee om moet gaan, dan is dat geen probleem. Ikzelf heb niets anders dan goede ervaringen met het merk, verspreid over meer dan vijf heli's (coax en CP). Toch ben ik het met je eens dat je, wanneer je echt verder wilt, toch in een andere categorie terecht komt.:)

Back