Starter (Tamiya Volvo FH-12)

Al een lange tijd wil ik een Tamiya Volvo FH-18 kopen.

Dit ga ik doen bij StellaModels bestelling komt er zo uit te zien:
  • 56312 Volvo FH12 Globetrotter
    56511 Tractor Truck Multi-Function Control Unit
    56505 Motorized Support Legs (trailer komt later betalingsspreiding ;) )
    56312 Ball Bearing Set for Volvo FH12 Globetrotter (omdat deze beter zijn als de standaard kogellagers).

56507 Telescopic Antenna (alleen als hij ook functioneel is!!)

Dan bestel ik nog de LRP Truck Puller II 7,2v (conrad ofzo) voor betere rijeigenschappen.

1. Is de Telescopic Antenna functioneel?
2. Verder lees ik dat mensen alu.velgen erbij kopen waarom?

De Zender
Ik zat zelf te denk aan de FX-18 van Robbe de 40 MHZ versie want de 35 MHZ versie is voor de vluchtvaart heb ik gelezen.
Ik weet dat de FX 18 een beetje een overkill is voor een truck maar ik vind hem goed vormgeven en een mooi voormaat.

Maar elke vragen of de zender(techniek) (ik heb het forum doorzocht maar kreeg te veel hits).
3. Waar dienen de trims voor (zonder een MFU)?
4. Wat zijn lineaire schuifkanalen en hoe werken ze?
5. Wat zijn mix schakelaars en hoe werken ze?
6. Willen jullie andere zenders aan prijzen dat mag natuurlijk ook? :wink:

7. Bouwen jullie ook een “Fail Safe” –unit in voor het geval dat er storingen op treden? Of werkt dit niet in combinatie met een MFU?

8. Is het Tamiya artikel 55094 3700HV advanced pack een goede energie bron voor de truck? zo niet wat wel en waar moet je opletten?

9. Wat voor een lader heb ik nodig voor zowel de zenderaccu als de "truckaccu"? (het forum heeft een apart laad(techniek) - forum maar dat is te onoverzichtelijk).

Over het spuiten is genoeg te vinden ik ga het denk ik met autolak doen, met als laatste laag een blanke lak.

dat zijn een paar vragen ik hoop de het overzichtelijk is :wink:[hr:71ed4655bd][hr:71ed4655bd]
Op sommige vragen weet ik wel ongeveer het antwoorden maar die heb ik er niet bij gezet om verwarring te voor komen.

Alvast bedankt voor de moeite. :roll:

de tamiya batterij is goed maar voor een mindere prijs kan je intellect 4200mah daar kopen .
Als zender hebben der hier al een aantal de 4-exa fm zender van futaba ma die is momenteel uitverkocht daar

De ALU velgen heb ik ook ( op dit moment uitverkocht bij stella ).
moet je even een mail wanneer ze weer binnen krijgen.
is namelijk een aanrader.
Zien er goed uit, je truck krijgt meer statis en is weer net wat anders dan anders.
is natuurlijk ook nog realischtischer ook.

Hoi,

mooie truck die volvo.
Ikzelf heb er ook eentje met MFU en hier gebruik ik een eenvoudige skysport zender voor(4 kanalen is voldoende)
alleen die truckpuller ben ik niet zo'n fan van;geluid/beweging verhouding is niet realistisch.
Ik weet niet of er meerder mensen zijn die een truckpuller in combinatie met een MFU gebruiken,maar ikzelf heb hier weer een aparte vertraging voor gemaakt die direct aan de versnellingsbak van de truck zit met de standaard motor en ik moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben;eerste verzet,zonder trailer,rijdt hij langzaam weg met een realistisch geluid(en heel sterk)en bij de truckpuller moet je volgas geven om hem in beweging te krijgen en dan nog het schakelen tussendoor;bij de truckpuller moet hij eerst stilstaan en kan je amper onder het rijden schakelen.

Dit is mijn ervaring en ik moet zeggen;ieder z'n eigen mening.

Succes,

Jan

Ik heb nog een standaart 540 motor er in zitten.
Mocht ik de LRP puller ( goedkoop ) tegen komen zou ik het wel eens willen testen, want andere zijden namelijk dat het een SUPER motortje was.
maarja.. dat weet ik nog niet.

Back