Starterset nitro pkracing goede keus??

• Topicstarter Topicstarter yannick
  • Startdatum Startdatum
Y

yannick

Guest
Hallo,

Ik deed altijd samen met een goede vriend aan modelbouw, nou is het zo hij gaat verhuizen (ver weg) en ik heb weinig geld om een nieuwe zender enz. te kopen ik gebruikte nl. altijd die van hem. Nu was mijn vraag of de Nitro startkit van PKracing een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding heeft (+de batteryset). Het is ook niet zo dat ik de helft niet nodig heb ik ben nl. bezig met de bouw van nog een rc auto dus kan echt alles uit t pakket wel gebruiken maar wilde gewoon ff weten of iemand goede/slechte ervaringen heeft met (delen) van het pakket.

yannick zei:
Hallo,

Ik deed altijd samen met een goede vriend aan modelbouw, nou is het zo hij gaat verhuizen (ver weg) en ik heb weinig geld om een nieuwe zender enz. te kopen ik gebruikte nl. altijd die van hem. Nu was mijn vraag of de Nitro startkit van PKracing een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding heeft (+de batteryset). Het is ook niet zo dat ik de helft niet nodig heb ik ben nl. bezig met de bouw van nog een rc auto dus kan echt alles uit t pakket wel gebruiken maar wilde gewoon ff weten of iemand goede/slechte ervaringen heeft met (delen) van het pakket.

Ik heb het erbij genomen toen ik mijn SSje kocht, en ik heb er nog steeds plezier van :) De gloeiplig is inmiddels al verbruikt, de brandstof ook :) De kist heb ik altijd bij me omdat daar mijn gereedschap in zit :D Alleen die gloeiplugdriver was heel snel kapot. Maar dat zijn die dingen volgens mij allemaal. Heb bij 2 nu al dat het schroefdraad er mee op houd :) Daarom start ik nu gewoon met een 2 Volt batterij :D

Die penlites die ze erbij doen zijn naar mijn mening erg goed :) Ik gebruik ze voor mijn zenders, en ze werken prima :D Gaan lang mee in iedergeval.

Oke, het is dus geen slechte keus ik kan dus gewoon zeker totdat m'n budget wat ruimer is gewoon ff rijden. wat voor gloeiplug en brandstofkeuzes heb je eigenlijk. ik wil nl. het lieft voor m'n nieuwe auto 10% nitro en veel olie iets van 12% om ff in te rijden. wordt nl ook sterk aanbevolen.

ik geloof dat dynaglow 16% gewoon goed is om interijden en plezier te rijden.
en lekker goed koop 22€ 5liter

sphereman zei:
ik geloof dat dynaglow 16% gewoon goed is om interijden en plezier te rijden.
en lekker goed koop 22€ 5liter

Waar koop je dat? Ik heb net een bus van 2,5 liter gaan halen, en was 25eur :twisted:

wel eigenlijk kan je het hier bij elke modelbouw shop halen

sphereman zei:
wel eigenlijk kan je het hier bij elke modelbouw shop halen
Niet iedere modelbouw winkel verkoopt Dynaglow of Supaglow. Het is trouwens van het merk ModelTechnics. Supaglow heeft geloof ik net iets meer olie :) En is ook 16%

Maar voor zover ik had begrepen kan je het beste met 10% beginnen? Daar een liter van oprijden en dan 16% gaan rijden... Maar dat weet ik dus niet zeker. Ik zie iedereen het wel doen, desondanks ben ik zelf met 16% Tornado begonnen :)

Hier is een link met alle model technics soorten benzine:
http://www.modeltechnics.com/glowfuel/glowfuel.html

Dynaglow:
p13.gif

Dynaglo contains 8% E.D.L. (synthetic oil) and 2% castor oil (to fine-tune combustion characteristics) plus nitromethane up to 25%. Dynaglo, the first universally successful synthetic fuel, has notched up major contest wins all over the world and is the range preferred by the 'professional' modeller due to the extra power it produces plus the snappy throttling.

% Make-up of DYNAGLO

E.D.L. Oil
Castor Oil
Nitromethane
Methanol

Dynaglo Str
8%
2%
0%
90%

Dynaglo 5
8%
2%
5%
85%

Dynaglo 10
8%
2%
10%
80%

Dynaglo 16
8%
2%
16%
74%

Dynaglo 25
8%
2%
25%
65%

Supeglow:
p29.gif

Supaglo contains 16% E.D.L. (synthetic oil) and 4% castor oil plus up to 25% nitromethane. It is designed for the highest power engines running at maximum output for very extended periods in installations where the cooling is less than adequate. It is particularly suited for Ducted Fans, Racing Boats, High Powered Helicopters on High Nitro plus Any Engine where the manufacturer specifies around 20% oil and the user wants the advantages of a synthetic.

% Make-up of SUPAGLO

E.D.L. Oil
Castor Oil
Nitromethane
Methanol

Supaglo Str
16%
4%
0%
80%

Supaglo 5
16%
4%
5%
75%

Supaglo 10
16%
4%
10%
70%

Supaglo 16
16%
4%
16%
64%

Supaglo 25
16%
4%
25%
55%

jah wel maar dynaglow ga je harder mee.
en is makkelijker om je motor op aftestellen.
plus wat ik begreep heeft een picco motor moeite met supaglow.

Aan loud.

16% tornado is schraler dan 16% dynaglow.
dus als jij je motor goed hebt in gereden met tornado is het met dynaglow all helemaal geen probleem dus laat staan met supaglow.

f3rdy zei:
die standaard zenderset van fatuba zuigt is een stick zender :oops:
Je kan voor 40 euro extra een pistool zender erbij krijgen als het goed is :D Die heb ik ook :)

Je kan beter door sparen en een echte goede zender kopen dan heb ik het niet meteen over 4a500€ maar toch wel gewoon een goede midde klasser doe je dit niet krijg je later spijt en ga je als nog een duurdere kopen en kost het je uit eindelijk allemaal meer.

de futaba wielzender van pkracing is wel een goede zender ik heb hem in mijn handen gehad en werkt en voelt goed.

sphereman zei:
Je kan beter door sparen en een echte
de futaba wielzender van pkracing is wel een goede zender ik heb hem in mijn handen gehad en werkt en voelt goed.

Of je gaat niet gelijk je complete loon over de balk flikkeren let op je centjes jongeman :wink:

jij begint met de standaard zender zuigt.
dus dan word hem een betere aan geraden en dan ga je eigenlijk gewoon zeggen dat hij beter de zuigende kan nemen ook lekker tegen sprekend :S

Ik wil ook niet de stick zender, ik betaal die 40 euro meer , zitten ook een paar meer opties op geloof ik.
En voor die 40 euro meer, ga ik later geen spijt krijgen

Hij moet gewoon nemen wat hij zelf beter vindt, wilt hij een stick, dan neemt hij een stick, wilt hij een stuurwiel, dan neemt hij een stuurwiel, zo simpel is het :wink:

yup en ik bedoelde dus te zeggen dat die pistool zender van futaba bij pk een uitstekende midden klasser is en 110 euro kost dat was mijn punt.

Ik heb laatst een Savage ss bij pk gekocht en heb de futaba stick zender er gewoon bij genomen, de auto rijd en stuurt gewoon zo als ik wil, dus niets mis mee.
Hij gaat toch niet harder met een duurdere zender :D

Nee, maar een duurdere stick heeft meestal meer functies en stuurt beter :D

Back