Startgewicht Easystar met 400 motor

• Topicstarter Topicstarter Snoekel
  • Startdatum Startdatum
@ Michel04, ik zie dat je uit Sittard bent, heb ik al met die easystar van jou gevlogen, Is dat dan die met die mooie kleuren en rolroeren in de vleugels?

Ik vind dat als je lipo's gebruikt met 2 penlites voorin, dat je dan net zo goed een 7 cellen accu van bv. 2100 mah, je vliegt langer en hebt wat meer power

Groetjes Jesse

Ik heb nu gekozen voor 2x 7,4 2200... ga ik in eerste instantie 'los' gebruiken met wat extra gewicht. Wil er dan volgende maand 2 dezelfde lipo's bijkopen en dan wel 2 van 2x 2200 paketjes maken...iemand een idee waar ik Y-connectors kan halen? Daarmee schijn ik de Lipo's paralel te kunnen zetten zonder te solderen. Bij Rctechniks en veel duitse shops hadden ze deze niet

Die kun je met t-connectors toch zo in elkaar zetten ? heb ik ook.. 2x 11,1v 1500 aan elkaar met zo'n brug en ik heb 11,1v 3000 mah ;-) Let wel op de afwijking met de lipo's onderling voordat je ze aan elkaar knoopt!!!

@Theo Coenen
Mijn franse vriendin en ik zijn nog niet bij een club, onze EZ* is gewoon standaard. We hebben elkaar wel al gesproken, maar ik had toen geen vliegtuig bij me.

@Awol
Ja, met de 2 penlites gaat het goed.
Het blijft natuurlijk krom dat de accu te licht is, en je extra gewicht moet aanbrengen om 'm in balans te krijgen
Ik heb geen lipo saver, en mijn snelheidsregelaar is eigenlijk voor een NiMh accu.
Ik ben dus erg huiverig om de LiPo te leeg te vliegen, ik vlieg meestal een kwartiertje en stop dan veiligheidshalve.
Ik heb ook meestal een voltmetertje bij me en controleer de spanning regelmatig. Als die bij volgas in de buurt van de 6 volt komt, stop ik.

De 4000 mAh Lipos zijn gearriveerd, ik heb er nog niet mee gevlogen, maar ze lijken in elk geval goed te passen.
Ik moet de LiPo tamelijk ver naar achteren plaatsen, om de goede balans te houden. Ik ben eens benieuwd hoe het vliegt.

Foto's en vliegervaring volgt na het weekend.

Ben benieuwd naar je ervaringen Michel04, met die lipo's moet je toch wel heel wat langer dan een kwartiertje kunnen vliegen toch?

@ Michel04, ok, nu weet ik het weer. Kijk wel uit met "wildvliegen" in onze contreiën, rond om onze club zijn in een straal van 15 kilometer vogelvlucht nog een 5 tal andere modelvliegclus actief en dan heb ik de Belgische clubs net over de grens nog niet meegeteld.

@Awol

Daar ga ik wel vanuit
Ik heb 2 packs 2S besteld , 1 pack gaf maar 3,4 Volt af, hier is dus 1 cell defect.
Daar kwam ik achter nadat ik er andere stekkers aan had gesoldeerd, dus daaaaaaag garantie
Merde !!

Back