Starthoogte verbeteren

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door spedter, 26 feb 2019.

  1. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Kan iemand mij helpen met tips?
    Ik doe met veel plezier mee met wedstrijden, maar ik kom gewoon flink te kort qua starthoogte.
    Ik gooi nu tussen de 40 en 45 meter gemiddeld.
    Veels te laag!
    Zie hieronder mijn onwijs mooie techniek.
    Ik sta open voor alle tips.


     
    jve vindt dit leuk.
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik vind het er erg goed uitzien. Rotatie is goed, je arm strek je goed door. Bij de eerste worp waggelt je DLG dus daar heb je verlies, start 2 is beter.

    Maar ja, ik ben ook maar n beginner ;-).
     
    spedter vindt dit leuk.
  3. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Techniek ziet er goed uit. Klein puntje (dankzij de mooie slowmo) het lijkt alsof je in het eerste filmpje iets te laat de versnelling inzet tijdens de worp en in het tweede filmpje iets te vroeg.

    Ballast in je kist doen helpt om hoger te gooien, zeker met wat wind. Een lichte kist gooit minder hoog...
     
    spedter en jve vinden dit leuk.
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Ziet er idd helemaal niet gek uit hoor, 45 meter is ook niet slecht ofzo. Vanaf 50 meter wordt het moeilijker om hoger te komen, mijn ervaring is dat gewoon ontelbaar vaak gooien zoveel vertrouwen geeft dat je er toch meer energie in durft te gooien en uiteindelijk hoger uit komt. Je techniek is er goed genoeg voor. Mocht je toch nog wat willen schaven aan je techniek; probeer altijd 1 voet aan de grond te houden tijdens het voetenwerk. het ''sprongetje'' wat je nu maakt onderbreekt je opbouw van rotatie-snelheid.
     
    jve, tunderman en spedter vinden dit leuk.
  5. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Bedoel je mijn linkervoet aan de grond houden?
    Vertrouwen heb ik wel. Ik gooi met alles wat ik heb zo'n beetje.. Voor zover dat lukt dan :).
     
  6. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Ja, het is het moment waarop je 180 graden bent gedraaid of net ervoor. op dat moment heeft bijna iedereen de neiging om een ''huppeltje'' of een sprongetje te maken. bij jou is het redelijk gecamoufleerd, maar het zit er wel degelijk, zichtbaar dankzij de slomo. tis maar n kleinigheidje hoor, maar als je technisch nog wil verbeteren voor je alle worpen gaat doen die nodig zijn om de 55+ meter te halen, dan is dit nog n puntje.als je maar plezier hebt;) succes en tot gauw!
     
  7. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Bedankt voor je tips. Ik ga maar is kijken of ik dat kan verbeteren.
    Plezier heb ik er zeker in, maar ik baal er ontzettend van als ik al die andere boven de 60 meter zie gooien.
    Als ikstandaard boven de 50m kan komen, ben ik al blij.
     

Deel Deze Pagina