startlijn

serge pot

Forum veteraan
wie heeft zoiets over in de buurt van ede ?
had belooft de briljant origineel te laten .

en ik een hekel heb om van anderen wat dit soort dingen betreft afhankelijk te zijn .

had al met het idee zitten spelen van een pylon motortje ,maar dat is aerodynamisch niet echt goed .

als het niks wordt gaat deze ook echt elektro worden ,heb nog een goede motor met klapprop liggen . ik vind het niks om een vliegtuig te hebben wat ik niet kan vliegen ivm niet omhoogkrijgen ,dan maar de zaag in de neus .maar als het even kan liever origineel met deze ,dus eerst maar eens op zoek naar een lijntje .en ja graag voor weinig ,mijn portemonai is van uienleder.:)

mvg serge

Serge,

Dat is toch niet de grote brillant-5 van Arjan waar je het over hebt he?
Zagen in vintage goed is een zonde :mrgreen:

PS. ik heb zijn kleine Brillant-5 die gaat als op rails omhoog aan een lijntje

Laatst bewerkt:
Serge je mag mijn lichte hoogstart gebruiken tot je er zelf één hebt want ik gebruik hem nauwelijks.
Is de standaard versie van Conrad. Die kom je geregeld gebruikt tegen, kost je echt weinig. Lieren zou ik niet doen als ik jou was.
Neus afzagen zou ik ook maar niet doen als ik jou was. Bouw er dan een leuk elektro-rompje voor......

Precies, zoiets gaat ook uitstekend. Opgelost :-)

En ik weet niet wat voor lijn er bij zit maar ik heb bij de viswinkel 500m lijn gehaald van 25kg treksterkte. Kost ook maar een paar euro. Dat is véél lichter dan dat dikkere nylon en daar kom je direct veel hoger mee. Kun je ook wat verschillende lengtes maken, afhankelijk van het veld waar je vliegt.

Laatst bewerkt:
heb nog zee vislijn dynema gevlochten liggen voor 47kg trekkracht. is dunner als nylon , op de rol zit nog een 500 meter(er zat 1000 op ).

we gaan het eerst zo proberen ,daarna verbeteren .
scheelt weer een neusje afzagen (gelukkig )

kunnen we samen aan de lijn op de hei

Ik heb no geen start gemaakt met mijn Conrad maxi hoogstart, vrees dat ie toch te hard wil. Zondag een testen?

Back