Startmotor voldoende power ?

Je kunt eventueel ook nog het inwendige van de schakelaar op de startmotor inspecteren Uwe. Schoonmaken indien nodig.
 
Laatst bewerkt:
ja Ron, dat is nog een idee, dat die niet goed contacteert,

en Walter, dat is nieuw voor mij, maar wel onthouden,

ik ben in gedachten voor een lipo te gebruiken:

voor die motor een 3s of 4s of is die 4s te gevaarlijk?

groetjes van Uwe
 
Even off topic over die startpen.

Ik heb ook de gaatjes wat dieper en breder geboord zodat de schroefjes er verder in kunnen. Daarna met groene loctite vastgezet.
Mijn zwager tino heeft een nog betere oplossing maar dat zal ie zelf nog laten zien.


Gr. Rob
 
Uiteindelijk was ik met de motor bij mijn "huis-dealer"

en wij hebben een vergelijk met een nieuwe motor gemaakt,
wel een verschil, maar niet te groot, dat je zegt, het is niet goed,

dan ook met een 3s lipo probeert,
da worden die kabels behoorlijk warm,
dus de motor slikt krachtig wat stroom:

Ik gebruik de motor verder,
en ga die 12 volt 4 amp. brommer accu vervangen,
die is nu 3 jaar oud, of ietsje meer
en heeft destijds bij de brommer dealer 25 € gekost,
dus het kan. . . ;)

Groet, Uwe
 
eerste vlucht in 2014 met de T Rex 600:

startmotor en accu nog steeds hetzelfde,

voor het starten met de hand even de startpen draaien,
dat de heli wat brandstof zuigt, niet te veel,
en de motor was na 5 sec. lopend,

dus verder geen actie, je hebt geen power start motor nodig.

Groet
Uwe
 
vandaag is de accu van de staartmotor definitief overleden,

hij is bijna 4 jaar oud geworden,
ik heb een nieuwe sterkere accu met 9 amp. gekocht,
da kan ik zelfs nog de ontvanger lipo op het vliegveld met een mobile lader laden.

..en uiteindelijk goedkoper dan lipo,
en gewicht maakt niks uit, moet toch in de aanhanger of in het auto.

Groet
Uwe
 
Ik ga proberen om de sensor achterop te zetten Uwe , mss dat de motor toch te dicht bij de sensor zit ??
Dan kom ik een dezer dagen wel even een schuimpje halen bij je als je er 1 over hebt .
 
Back
Top