J
Jahre Viking
Guest
Nadat ik vandaag de laatste loodjes heb gelegd in de verhuizing, die zoals bekend vaak het zwaarst wegen om wat voor reden dan maar ook, zit ik wat gaarachtig achter de computer niet toe willen geven om om 22.16 uur naar bed te gaan terwijl ik omval van de slaap. De helft van de berichten dringen dus ook maar nauwelijks tot mij door. Elke keer als ik ze lees schijnt er wat anders te staan en dan blijkt dat ik in een andere post ben gaan zitten lezen. Welterusten.
Toen plofte daar zomaar ineens een vraag in mijn stoffige hersepan binnen.
Zijn er startmotoren in de modelbouw?
Dan bedoel ik niet de bekende elektrische handstarter die je bijvoorbeeld op een spinnner plaatst, maar een echte ingebouwe startmotor zoals in een echte auto of motorfiets. Een startmotor dus waarmee je het model met verbrandingsmotor op afstand kan opstarten.
Ik ben op internet de mooiste modelmotoren tegengekomen tot aan werkende schaal Rolls Royce Merlin van 12 cilinders aan toe. Maar nooit een beschrijving van een aanwezige startmotor of inertia starters.
Toen plofte daar zomaar ineens een vraag in mijn stoffige hersepan binnen.
Zijn er startmotoren in de modelbouw?
Dan bedoel ik niet de bekende elektrische handstarter die je bijvoorbeeld op een spinnner plaatst, maar een echte ingebouwe startmotor zoals in een echte auto of motorfiets. Een startmotor dus waarmee je het model met verbrandingsmotor op afstand kan opstarten.
Ik ben op internet de mooiste modelmotoren tegengekomen tot aan werkende schaal Rolls Royce Merlin van 12 cilinders aan toe. Maar nooit een beschrijving van een aanwezige startmotor of inertia starters.