Startpagina MF springt over naar zoekpagina

Sinds gisterenavond laat springt mijn webbrowser na ca 20 seconden over naar de zoekpagina van dell :(. Hij doet alleen als ik op de startpagina van het MF blijf. Als ik gelijk door klik naar bijvoorbeeld het tabblad Forums gaat het goed en gebeurd er niets.

Dit is wat je dan ziet.
full

Als webbrowser gebruik ik al jaren internet explorer. Ter controle heb even Firefox gebruikt en daar gebeurt ook niets, wel zie ik dan boven het vakje "wie is er jarig" SERVER NIET GEVONDEN. Ik denk daarom dat er iets mis is met een advertentie. Nu denk je misschien wat heb je dan veranderd sinds eergisteren, maar dat is niet het geval. Niets geinstalleerd of verwijderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als webbrowser gebruik ik al jaren internet explorer.
Misschien toch IE maar eens in de kast zetten?

Ik gebruik google chrome, heb geen idee wat er fout kan gaan.
Had net wel ruzie met hotmail, dat is overgezet naar outlook van die mikroschoften, kon koffie gaan drinken zolang duurde alles weer.

Ik heb gisteren nog wat uitgeprobeerd. Met Explorer op Windows 7 gebeurt er bij mij niets, wel zie ik die foutmelding in het vakje boven de verjaardagen. Met de iMac idem met Safari, Chrome en Firefox. Bij een aantal Adblock in- en uitgeschakeld, maar dat maakte niets uit.

Geen verklaring dus.

Groet,

Ad

Ook vandaag nog steeds hetzelfde :evil:.
Ik gebruik IE 9 volgens mij de nieuwste versie.

Google chroom zou ik ook kunnen gebruiken maar ik twijfel er sterk aan dat met het gebruik daarvan je privacy gewaarborgd is want die jongens van Google slaan alles op.

Ik blijf het gek maar vooral ook vervelend vinden want ik heb er eerder nooit last van gehad. Misschien toch een virus of worm :( ?? Zou niet mogen want de Norton /Symantec Anti virus is up to date. Verder gebeurd het alleen bij het MF?

Ben ik de enige???????

Laatst bewerkt:
op me laptop heb ik XP met de laatse versie voor dat platform, en ook geen probleem...
Op me vrouws laptop daar is Vista met ie8 ook geen probleem...

Totzover kan ik voor je nagaan...

Maar vreemd is het wel!

opgelost

Ik ben in IE naar "invoegtoepassingen beheren" gegaan en heb er daar een paar uitgezet.
Nu komt er, net zoals bij Firefox, in het advertentievakje boven "wie is er vandaag jarig" het volgende te staan:

HTML:
De webpagina kan niet worden weergegeven
Mogelijke acties:

Het lijkt of u verbinding hebt met internet. Probeer toch opnieuw verbinding te maken met internet. 

Geef het adres opnieuw op. 

Ga terug naar de vorige pagina

Meest waarschijnlijke oorzaken:
•             Uw computer is niet met internet verbonden.
•             Er zijn problemen op de website opgetreden.
•             U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.

Ik ben er dan ook van overtuigt dat het euvel daar zit! Anyway, in dit geval helpt symptoombestrijding waarschijnlijk het beste ;).

Ik ben er dan ook van overtuigt dat het euvel daar zit! Anyway, in dit geval helpt symptoombestrijding waarschijnlijk het beste ;).

Ik geloof het toch niet, want ik krijg dezelfde boodschap bij IE en Chrome, maar zonder de gekke bijverschijnselen die jij hebt.

Groet,

Ad

Waar zit er nu precies wat fout?
dit is mijn beeld:

Dit is mijn beeld:
full

Het gaat om dat vakje boven "wie is er vandaag jarig" Je ziet maar een deel van de tekst maar ik kon het wel geheel selecteren en plakken in word en zo de rest lezen. :?

Voordat ik een aantal invoegtoepassingen had uitgezet bleef dit vakje blanco maar sprong de browser dus over naar zoekpagina?

Hier wat ik zie met Chrome met en zonder adblock:

full
full

En met IE is dat het zelfde (moet ik alleen naar een andere computer of de iMac restarten).
Dat vak heeft dus wel iets met advertenties te maken, voor zover ik kon nagaan registreert de site d1.openx.org het aantal hits (waarvan kon ik zo snel niet herhalen), maar is deze site op het moment niet in de lucht.

Maar ik zie nog steeds geen verband met het vreemde wegspringen naar een zoekpagina.

Groet,

Ad

Dat lijkt me een advertentie (die staat bij mij geblocked) en mogelijk dat je browser er geen raad mee weet.
Ik ben blij dat het hier gewoon weer draait na 3 dagen werk en twee schijven wissen, opnieuw indelen, image van 3de (antieke) schijf overzetten etc etc .
Ik laat het maar zo, sorry ik ga mijn adblocker er niet vanaf halen om ook wat te gaan proberen.

.....blij dat het hier gewoon weer draait na 3 dagen werk en twee schijven wissen, opnieuw indelen, image van 3de (antieke) schijf overzetten etc etc . Ik laat het maar zo, sorry ik ga mijn adblocker er niet vanaf halen om ook wat te gaan proberen.

Je bent lekker bezig geweest :), en nee ik zou het nu ook zeker zo laten!
In iedergeval bedankt voor het mee denken.

Maar ik zie nog steeds geen verband met het vreemde wegspringen naar een zoekpagina.

Toch wel denk ik, het is een soort help functie die dell (de fabrikant van mijn pc) blijkbaar biedt als het niet lukt iets te laden. Deze invoegtoepassing heb ik nu ook uitgezet.

PHP:
Naam:                     CBrowserHelperObject Object
Uitgever:                 (Niet gecontroleerd) Dell Inc.
Type:                     Browser-helperobject
Versie:                   1.2.0.3
Bestandsdatum:            
Datum laatst geopend:     ‎Vandaag ‎15 ‎maart ‎2013, ‏‎10 minuten geleden
Klasse-id:                {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777}
Aantal keer gebruikt:     4680
Bloktelling:              11
Bestand:                  BAE.dll
Map:                      C:\Program Files\BAE

Het blijft vreemd want ik had er eerder nooit last van :confused:.

OK, dat het typisch een Dell zaak is zou natuurlijk kunnen.

Wellicht is de onbereikbaarheid van die site van de laatste dagen.

Groet,

Ad

Hier wat ik zie met Chrome met en zonder adblock:

full
full

En met IE is dat het zelfde (moet ik alleen naar een andere computer of de iMac restarten).
Dat vak heeft dus wel iets met advertenties te maken, voor zover ik kon nagaan registreert de site d1.openx.org het aantal hits (waarvan kon ik zo snel niet herhalen), maar is deze site op het moment niet in de lucht.

Groet,

Ad

dat heb ik ook Ad,
altijd 1 of meerdere advertenties..

Back