startprobleem jetcat 120 sx

Jup da's duidelijk Martin, kundig en behulpzaam :yes:
Kun je de startspanning niet zelf hoger zetten op de jetcat ECU of moet je daarvoor eerst met een code in de ECU komen voordat je iets wilt aanpassen?
 
Jup da's duidelijk Martin, kundig en behulpzaam :yes:
Kun je de startspanning niet zelf hoger zetten op de jetcat ECU of moet je daarvoor eerst met een code in de ECU komen voordat je iets wilt aanpassen?


Dan moeten we eerst weten welke ecu er aan hangt. jetcat sorry bij de xicoy kun je het zo wijzigen
 
Klinkt alsof de start motor minder wordt. Zeker met minder voorspanning moet hij vlot starten. Nieuwe motor erop is zo gedaan ja.
 
Momenteel heeft de turbine veel last van een koude start : bij de laatste fase in de opstart komt er zulke grote vlam in de trechter van de pijp, zodat de turbine dooft. kent iemand de aanpassingen in de ecu om dit te vermijden ?
Heb ook gezien onder het limits menu dat de ignition mode staat op kero-N 6.6 V, niettegenstaande de 2s lipo een spanning van 7.4 v geeft, is dit juist ?
 
Kero plug is 6V. Dit klinkt als een slippende starter of niet sterk genoegen startmotor. Kan ook iets anders zijn zoals aanlopen oid. Zou hem moeten zien eigenlijk....
 
Klinkt het wel alsof hij goed op toeren komt? Kan je een video maken met de terminal leesbaar in beeld?
 
@koen.

Eerst checken of je ECU accu nog wel genoeg vermogen heeft om in de start fase de gloeistift heet genoeg te houden.
En als de motor dan nog te 'nat' blijft opstarten de pomp startspanning met 0.05 volt verlagen.

Niet meer dan 2 max 3 start pogingen achter elkaar doen, maar dat weet je inmiddels, meerdere pogingen achter elkaar vind de ECU niet zo fijn.

Die 2 keren dat we je motor bij mij thuis hadden gestart vond ik hem redelijk 'rijk' opstarten, dit kan schraler worden ingesteld zonder dat de vlam uitgeblazen wordt.

Succes Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb de test gedaan en de startspanning stond origineel bij 0.275, stappen per 0.025 van 0.2 tot 0.3
geen succes, steeds hetzelfde effect
de kerostartplug met de testfunctie uitgetest en die wordt geel gloeiend
hierbij een video :
 
Kan ook een brakke pomp zijn. Probeer eens met de kero plug omhoog, hij zit nu wel erg scheef....
 
met de keroplug omhoog lukt ook niet
startmotortje is nieuw
een duitse collega heeft me verteld dat hij dit herkent en dit zou liggen aan de pomp die is 'verlegt', misschien is dit hetzelfde als 'brak' maar ik weet niet wat daarmee bedoeld wordt en of dit te herstellen is
op de video verbrand die turbine waarschijnlijk nog een beetje 'gemorste' kero van de vorige start, maar telkens lijkt het of die thrust pipe 'verstropt' is
 
Hij pompt teveel kero lijkt het. Hij start nog maar net. Duurt ook wel lang voordat hij begint te branden lijkt het, maar kan aan de video liggen. Kan ook aan de kleppen liggen nog.... Zoveel dingen.
 
Hallo Koen,

Ik denk dat je best eerst je turbine uit het model neemt en op een proefbankje zet.
Op deze manier ga je een beter zicht krijgen op het wel of niet functioneren van alle startvoorwaarden, en je maakt minder kans op het beschadigen van je toestel.

Groetjes, Johan.
 
als laatste heb ik de pomp open gemaakt, heb de indruk dat die nogal redelijk stroef gaat ( misschien zit daar een o-ring in als afdichting, die wat opgezweld is )
heb jammer genoeg geen liggen om dit uit te testen, die van de 100 rx is een ander type
 
Merk je bij koud weer (nu dus) dat hij slechter start? Merk je een verschil als je de toestel een tijd in een warme ruimte hebt staan en dan probeert te starten? Zo ja kan het toch een mindere accu zijn waardoor de kero plug met kero erbij niet heet genoeg wordt misschien.

Een stroeve pomp kan goed maar is lastig te testen. Kan je een video maken van de (leesbare) terminal tijdens de start? Als het lang duurt voordat de temp stijgt kan dat betekenen dat de pomp te moeilijk loopt en de kamer niet voorverwarmd, maar dan moet hij ook niet door willen starten zou je zeggen. De V6.0 probeert niet steeds harder te pompen als er geen ontsteking is.
 
Back
Top