Richard Branderhorst
PH-SAM
Nadat ik de motor terug gekregen heb van Wren liep hij bij de eerste start als een zonnetje. Bij WREN is hij van gasstart naar kerostart omgebouwd en is daar uiteraard ook test gedraaid.
Dat was plm een maand geleden. Vanwege drukte en het weer heb ik vorige week pas kunnen testvliegen, maar het starten lukte pas na een poging of tien. Uiteindelijk ging het vliegen alsnog niet door omdat zicht en de wolkenbasis te slecht waren.
Gisteren weer naar het veld en nu hebben we wel 30 keer geprobeerd, en steeds weer geen Light Up, dus onverrichter zake weer naar huis. Er is NIETS aan de motor of het brandstof systeem veranderd na de eerste succesvolle start.
Lipo was uiteraard steeds ramvol.
Wat ik zie is een mooie walm uit de motor met de pre heat, die werkt dus. Zeker als ik met het knopje wat extra prime voor de start.
Heel af en toe hoor ik een miniem plofje aan het begin en zie de temp dan een of twee graden oplopen.
Ik heb de gloeiwaarde al wat verhoogd.
Het was beide testdagen natuurlijk koud met rond de 5 graden buiten en de motor zelf nog op een graad of 10.
Ik heb de kist al 90 gr gekanteld op een tip geprobeerd, niks helpt.
Wat kan ik nog meer testen of veranderen in de parameters van de ECU? Ik kan WREN pas weer maandag bereiken natuurlijk.
Ik heb onderlaatst iemand gezien die met een gasfornuis aansteker in de uitlaat probeerde een startprobleem te verhelpen, maar of dat helemaal wijs is? Bovendien heb ik zo'n ding hier niet.
Dat was plm een maand geleden. Vanwege drukte en het weer heb ik vorige week pas kunnen testvliegen, maar het starten lukte pas na een poging of tien. Uiteindelijk ging het vliegen alsnog niet door omdat zicht en de wolkenbasis te slecht waren.
Gisteren weer naar het veld en nu hebben we wel 30 keer geprobeerd, en steeds weer geen Light Up, dus onverrichter zake weer naar huis. Er is NIETS aan de motor of het brandstof systeem veranderd na de eerste succesvolle start.
Lipo was uiteraard steeds ramvol.
Wat ik zie is een mooie walm uit de motor met de pre heat, die werkt dus. Zeker als ik met het knopje wat extra prime voor de start.
Heel af en toe hoor ik een miniem plofje aan het begin en zie de temp dan een of twee graden oplopen.
Ik heb de gloeiwaarde al wat verhoogd.
Het was beide testdagen natuurlijk koud met rond de 5 graden buiten en de motor zelf nog op een graad of 10.
Ik heb de kist al 90 gr gekanteld op een tip geprobeerd, niks helpt.
Wat kan ik nog meer testen of veranderen in de parameters van de ECU? Ik kan WREN pas weer maandag bereiken natuurlijk.
Ik heb onderlaatst iemand gezien die met een gasfornuis aansteker in de uitlaat probeerde een startprobleem te verhelpen, maar of dat helemaal wijs is? Bovendien heb ik zo'n ding hier niet.