startproblemen!!!

Euh....

Dat laatste bericht klinkt wel logisch, maar is het niet! De motor hangt op zijn kop, dus de carburateur ook! Een teveel aan brandstof, loopt dus nooit uit zichzelf omhoog van de carburateur, via de krukas, het carter in, waar het eerst nog opgevangen word door het kommetje wat zuiger heet(wat eerst vol moet lopen voordat het door kan stromen naar de cylinder), en dan nog de verbrandingskamer in, war het zoveel volume moet opbouwen (bij een 7.5 cc motor toch al meer dan 1 cc, ofwel ruim twintig druppels) en dat allemaal in twee omwentelingen?

Probeer het volgende eens: als de heli op de plank staat, de plug er uit draaien. Laat alle olie er maar uit lopen. Dat hielp vroeger bij mijn vleugelkisten met inverted motor al erg goed. En leg de heli voordat je dat doet, eerst eens een dagje op de zijkant weg, zodat olie die zich in het zuigerhemd verzameld heeft ook weg kan. (even zorgen dat de zuiger zodanig staat dat de spoelpoorten open staan).

Andere vraag: heb je toevallig een nadere uitlaat gemonteerd? ik heb een motorfietsje (nuova Faor NF1) gehad, waarbij de uitlaat ook wat ongelukkig omhoog liep, waardoor tijdens de perioden dat het ding op de plank stond, de olierestanten uit de uitlaat terug de verbrandingskamer in liepen, en iedere keer een hydro-lock veroorzaakte, als ik het model niet zodanig hield dat de uitlaatbocht (daar waar hij de cylinder uit komt) minimaal iets naar beneden liep.

Het zijn maar zo gedachten....

Groet, Bert

woh Bert, ook dit zijn weer goede berichten.
je zou best eens gelijk kunnen hebben, na mijn plug er uit te hebben gedraaid en deze goed droog te hebben gestookt starte de motor direct zonder problemen. uiteraard na wat overtollige brandstof te hebben weggedraaid.
wat betreft de uitlaat, dit ga ik maar eens proberen want het klinkt aannemelijk.
gewoon eens wat anders op de plank gaan zetten zodat dit euvel in ieder gaval voorkoomen kan worden.
bedankt weer voor de info

Back