Startservo volledige uitslag in HH mode

• Topicstarter Topicstarter Bouke
  • Startdatum Startdatum
B

Bouke

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw in rc heli vliegen. Na een Walkera 4#1 vlieg ik nu met een E-sky King v2 2,4 GHz. Ik heb al veel gehad aan de tips, do's en don'ts van dit forum.

Toch nog een vraag: gisteren heb ik een Arttech HH gyro gekregen en deze op de heli gezet. In normal mode staat de staartservo mooi in het midden, maar wanneer ik naar HH mode switch, draait de servo volledig weg naar rechts (negatieve pitch op de bladen van de hekrotor). Is dit normaal?

Vliegen lukt wel, maar alleen met de trim van de staartservo iets naar rechts.

Graag jullie tips en advies.

Groeten,
Bouke

Dat is normaal, zorg er wel voor dat de boel niet klem kan lopen, anders fikt je servo binnenkort uit.
De trim moet trouwens in het midden staan, wijkt hij toch iets af, kun je dit mechanisch afstellen.

Rhelie, bedankt voor de zeer snelle reactie. Ik heb al gecheckt of hij vastloopt en dat is niet het geval. De servo zal het wel redden dus.

Nogmaals bedankt!

Is normaal.
Als je met de heli in de hand de staart van je af of naar je toe draait, moet je de pitch zien veranderen.
Als het goed is moet de gyro de draairichting dan corrigeren.
Normaal gesproken moet je niet trimmen op de rudder als hij al in HH staat, de positie van de servo/lengte van je stuurstang moet gewoon goed zijn in normal/rate.
Als er een hele kleine afwijking in zou zitten dan zou de HH mode dit moeten corrigeren.

Edit: ik was te traag met typen ;)

Eric

De pitch verandert inderdaad wanneer je de heli draait. Ik ga nog even wat schuiven met de staartservo, zodat deze goed is afgesteld met de trim in het midden.