Startservo volledige uitslag in HH mode

• Topicstarter Topicstarter Bouke
  • Startdatum Startdatum
@Rheli: Moet je toch dat nulpunt eens goedzetten, 0,0 niks last van ;) Ik kan met de rechterstick een tankje of accutje leeghooveren zonder dat de staart ook maar iets doet..

@Bouke: Thermische drift heeft een 401 geen last van (De mijnen iig nie) maar een gewone piezo wel... Dus je gyro is een beetje off. Als je het er niet uit kunt trimmen is het misschien een optie de gain iets terug te schroeven, hoe minder hij versterkt (Dat doet de gain namelijk, de draaisignalen versterken) hoe minder hij drift... met wat geluk ;)

Gisteren weer 2 accu's leeggevlogen en ik denk inderdaad dat het met temperatuur te maken heeft. In het begin nergens last van, maar na een tijdje gaat de servo en dus de staart wegdraaien. Is er overigens prima uit te trimmen, maar de trim moet dan wel een heel eind bijgesteld.

Ik ga ook nog eens wat schuiven met de servo op de tail boom. In normal mode hou ik hem ook niet echt zonder trim en dat moet op te lossen zijn met mechanise afstelling.

Belangrijkste punt: hij blijft in de lucht :D.

@Rheli: Moet je toch dat nulpunt eens goedzetten, 0,0 niks last van ;) Ik kan met de rechterstick een tankje of accutje leeghooveren zonder dat de staart ook maar iets doet..

Tijdens vliegen heb ik daar ook geen last van, hij bedoelt het wegkruipen van de servo op de grond in hh modus.

Back