statiestieken op WK voetbal: hoe gemeten?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door freebutterflyx, 4 jul 2014.

  1. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    293
    Ik zag in de krant en ook op de website van de krant diverse statistieken staan over het WK voetbal. Bvb de gelopen afstand per speler gedurende de wedstrijd, aantal baltoetsen, aantal passes en zelfs waar,...

    Hoe meten of bepalen ze dit? De gelopen afstand zou nu nog kunnen gemeten worden via GPs of zo maar dan moet iedereen iets bij zich hebben?
    Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand de wedstrijd bekijkt en alles noteert.
     
  2. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Het systeem welk gebruikt wordt is als volgt: het speelveld wordt in de gaten gehouden door 16 afzonderlijke camera’s, die allemaal een 16e gedeelte van het speelveld voortdurend in de gaten houden. Zo kunnen ze alles wat er gebeurt in zo’n 16e gedeelte perfect in de gaten houden. De 16 camera’s worden gebundeld op 3 laptops die onderling een schema maken. Zo kunnen ze op 3% nauwkeurig alle fysieke en meetbare zaken compleet in data omzetten, welke weer wordt getoond op een totaal schema. Zo zien wij als kijker, hoeveel km een bepaalde voetballer heeft gelopen, hoe ver een vrije trap van de goal is, hoeveel passes een bepaalde speler heeft gegeven. Hoeveel balbezit een bepaald team heeft, hoeveel keer een speler een bal heeft aangeraakt, of er slechte passes gegeven worden, of juist weer goede. Allemaal terug te koppelen op een individu of op een totaalbeeld van een team. Ze kunnen zelfs het aantal km welke de bal heeft afgelegd in een wedstrijd op 3% nauwkeurig berekenen.

    Zie: Hoe meten ze al die gegevens bij voetbalwedstrijden? - Goeie Vraag
     
  3. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
  4. frankvs

    frankvs

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    108
    Ach was nu een spiekbriefje. Kluivert ga krul singalen vanaf de bank.

    Robben deed dit bij chillesen vanaf de middel lijn. De Argentijnse deed het met een briefje.

    Ik stel mij bij deze uitkomst van de filmpje eerder af waar men eigelijk oplet tijdens een wedstrijd
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074

    Zeer slimme keeper die zijn huiswerk heel goed heeft gedaan of laten doen........

    Toen ik nog aan een teamsport deed probeerde ik ook de tegenstander te bestuderen en te intimideren om daar mijn voordeel mee te doen.
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    En zo zie je maar, dat kan dus net het verschil maken !
     
  7. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    tja de 1 maakt briefje
    de ander tatoueerd t op zn lichaam :D:D:D
     

Deel Deze Pagina