Stationair

Goedendag,
Ik heb vorige week mijn eerste nitro truggy gekocht.
Het betreft een Carson Street Breaker met een 3.5 cc blokje.
De auto wil wel starten maar slaat na 1 a 1,5 seconde uit, kortom de stationair is niet goed te krijgen.
Ik heb alle tutorials doorgelopen, en gezocht maar ik heb geen idee.
En het wil niet lukken :(
Ik heb er even snel een filmpje gemaakt sorry voor de slechte kwaliteit maar het is om een indruk van het probleem te geven: https://www.wetransfer.com/dl.php?c...62a53de955ecf932a6abcb6b195bfd3392ffe474a6c80

Laatst bewerkt:
Gloeiplug is nieuw, die hele auto is nieuw dus ik denk niet dat dat het is, gloeiplug er ook al uitgehaald en in de openlucht getest is mooi fel oranje.

Is dit een nieuwe of een 2e hands auto?
Welke brandstof gebruik je? (merk, type, nitrogehalte)

Druk de tankdop eens aan en vervang de brandstofslangetjes. Het lijkt net of hij uitvalt omdat hij geen brandstof krijgt. Een klein lekje kan er voor zorgen dat hij niet genoeg druk op bouwt en dus niet genoeg brandstof de carburateur in spuit.

Zoals reeds vermeld, de auto is volledig nieuw, hij moet dus ook nog ingereden worden.
Bedankt voor de snelle reacties btw

Stationair iets verder indraaien zodat die wat hoger staat. maar geef ook even aan welke brandstof je hebt, kan een belangrijke factor zijn.

ik heb een beetje geprutst met de estationair schroef; als ik deze opdraai loopt het blokje wel. Echter heb ik geen idee hoeveel toeren/min dat moet zijn.
Ik ben als de dood dat ik een vastloper krijg of oververhitting of iets dergelijks.

20% moet goed zijn. Stationair moet je iets in kunnen draaien maar zal nooit zoveel zijn dat je motor in toeren vliegt, zeker als de auto nog niet weg rijdt bij stationair is er niets aan de hand.

Als je hem niet wilt laten vastlopen neem ik aan dat je totaal geen ervaring met dit hebt, misschien een idee om in je profiel een locatie aan te geven dat misschien iemand in de buurt je kan helpen of dat er komend weekend een meeting in de buurt is.
Uiteraard doe je er verstandig aan om de topics die vast bovenaan staan over het afstellen goed door te nemen.

Back