Statisch geladen lexan ramen en platen.

Bert V

verslagschrijvers
Ik heb naar ik dacht het antwoord op mijn vraag enige tijd geleden hier ergens op het forum in een of ander topic gelezen maar kan de plek waar ik het heb gelezen nergens meer terug vinden.

Mijn probleem en bijbehorende vraag is het volgende;

In één van mijn modellen heb ik vandaag - na een renovatie van betreffende model - nieuwe uit Lexan plaat gezaagde ramen geplaatst.
Na het verwijderen van de beschermfolie zijn de ramen zo statisch als het maar zijn kan en trekken ze alles van stof en vuil wat maar even mogelijk is aan en ziet het er dus niet uit.

Mijn vraag is; wat kan ik hier tegen doen en wat moet ik doen om dit te verhelpen cq. te ontladen?

Zelf dacht ik wel eens ergens gelezen te hebben dat men dit met een doekje azijn of iets dergelijks behandelde maar zoals gezegd ik weet het niet zeker meer en kan het dus ook niet terug vinden.

Misschien vergis ik me wel helemaal en zijn er betere adviezen of methodes om dit te voorkomen?

M.v.g. Bert

Hoi Bert. Statisch = electriciteit.
Water geleidt ook. Wat ik in dit soort gevallen doe is: het stukje even onder de lauwe kraan (evt met een druppel afwasmiddel tegen de vette vingers) aan de lucht laten drogen, schuin op een thee- of handdoek en klaar. Daarna niet schoonwrijven, want dan laad je het weer op...

Back