statisch model ombouwen naar RC-controll

• Topicstarter Topicstarter doevoed
  • Startdatum Startdatum
D

doevoed

Guest
is het mogelijk om een statisch tank model ( 1:35 ) om te bouwen naar RC , en dan met name of de tracks kunnen bewegen en of ze niet enorm slijten.

gr. David

Pfffffffff.......dat word een werkje,zeg.Is al het spul niet een beetje teer om er een RC van te maken,ik bedoel,als ik een modelauto RC ga ombouwen dan heb je kans dat ie in elkaar stort.Maar je kan het proberen.gr Marcel

Vroeger had Tamiya 1:35 tanks met 1 of 2 motoren er in.
Nichimo (?) had ze ook.
Deze modelletjes waren vrij grof afgewerkt, maar reden op zich wel aardig. Ik heb de Type 62 gehad, Japanse tank met 90mm kanon waarmee je ook nog plastic granaatjes kon afschieten (Die door je moeder onmiddellijk werden opgezogen... en zelf granaatjes maken van sprue had je nog nooit van gehoord... :evil:)
Maar goed: Deze tankjes hadden geen besturing, alleen een schakelaar in de hull: aan of uit. Reden op twee 1,5V batterijen.
He... Jeugdsentiment!

Maar goed, back on topic: 1:35 ombouwen tot RC...
Technisch zou het moeten kunnen; de elektronica is er klein genoeg voor geworden. Maar of het een succes wordt... ik vrees van niet. De modellen van tegenwoordig zijn behoorlijk gedetailleerd, en dus kwetsbaar.

De kleinste vorm van RC-voertuig die ik tegen ben gekomen was een LTVP-7A1 van Tamiya die RC kon varen. Geen draaiende tracks, maar twee schroefjes van 20mm doorsnee. Erg leuk om te zien, maar zeer bewerkelijk en ook bij dit (grote) voertuig resulteerde het in de categorie 'sadomasofriemelfrultselheelslechtvoorjeogenmodelbouwgepruts'
Trek je conclusies!

Heb ik eens gedaan, het ging wel maar vraag niet hoe :lol: . Je zou in ieder geval eeb stevig model moeten zoeken. Of het een en ander eraan verstevigen. En vooral stevig aandrijfwielen.

Ik had er besturing van een andere tank in gedaan, 1/48. Zo had ik al meteen 2 motoren en ´n hele regeling.

Succes ermee

Niek

ok , het zou dus wel kunnen , het hoeft van mij ook niet 1:35 te zijn maar mischien kan 1:25 beter of mischien nog iets groter , mijn grootste probleem was dat ik gewoon niet wist of de tracks van die statische tankjes niet gewoon vastgeplakt waren en dus niet konden bewegen/lopen.

voor de ontvanger enzo heb ik al wat bedacht namelijk 2 van die kleine rc speelgoed autotjes slopen ( zie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1140 voor de autotjes ) en dan die motertjes en ontvangertje gebruiken , lijkt mij klein genoeg :D

Zijn die kleine wagentjes wel sterk genoeg ? Want om een track te kunnen bewegen is toch aardig wat kracht nodig, vooral als je nog groter dan 1/35 wilt.

Sommige tanks hebben van z´n pruts tracks, maar sommige ook best wel sterke. Je moet dan gewoon een stevige uitzoeken.

Je moet er ook op letten, als je een 1:35 tankje koopt, dat de rupsen van dit model uit één stuk gegoten zijn.
Indien de rupsen desgevallend uit allemaal aparte schakeltjes bestaat, die je aan elkaar moet lijmen, dan kan je uiteraard het voertuig niet rc maken.

Dus, bij aanschaf van zo'n tankje eerst eens aan de verkoper vragen of hij de doos wilt opendoen. Dan kan je zelf de rupsen bekijken.

Groetjes,

Droop

Tamiya verkoopt een aantal 1/35 tanks compleet met radio besturing. O,a. Tiger1, King Tiger, Leopard 2a5, M 1Abrams. Met betsuring. Nieuw vaak al voor 99 euro of minder te koop. Kijk even bij
www.tamiya.nl

Waarom zou je het (niet eenvoudige) wiel opnieuw uitvinden.

Succes
Arie

Back