Statische electriciteit bij belt-helicopters.

lol

was bij mij ook zo, opeens was het over :mrgreen:
alleen door alle dingen die ik had aangepast, geen flauw idee wat het nu was

@joop:
verlagen van de volts is een snelle manier om ff wat uit te sluiten, maar in principe kun je dit toch ook via delay oplossen?

maar dit blijft naar mijn idee een combinatie dingetje
persoonlijk vind ik het gewoon raar dat een gyro en staartcombo het in zware situaties wel volhouden, maar bij een simpele hoover niet.
als de standaard dingen al ok blijken te zijn (wat vaak zo is), wat blijft dan over?
 
Het is niet opgelost hoor, ik heb gewoon mijn ogen dichtgeknepen en gewoon zo gevlogen blijven uit elkaar trekken op dit moment heeft geen zin meer omdat alles gwn goed is zover ik weet, het enige waar ik over twijfel is de belt tensioner, en een nieuwe is inmiddels onderweg.

Ik blijf ook twijfelen op dit moment aan mijn vbar zelf, misschien dat ik een beastx koop om te testen, maar daar wacht ik nog even mee. Ik kan bijvoorbeeld nog een extra laag tape eronder leggen, of een bandje eromheen trekken om te testen.
 
klittebandje erom kan altijd, heb ik ook op alle heli's

en anders: gewoon niet teveel hooveren ;-)
maar ik geloof nooit van zn leven dat een mb het op gaat lossen...
er zit natuurlijk andere sensoren en software in, maar ik geloof niet dat het er beter van gaat worden...
ik heb toen ook eens een futaba 401 eraan gehangen, maar het gedrag bleef hetzelfde
ik had toen de hele staart nieuw, op de servo na..
 
Eigenlijk is het ding een hoop ellende :D

interne BEC is al eens een keer doorgebrand (yep kloon mijn schuld), 3 mks 92a's meegenomen en de esc. Maar goed, ik blijf doorgaan tot hij vliegt zoals het hoort want ik merk nu al dat hij super kan vliegen. Het gaat die belt tensioner zijn ;)
 
verlagen van de volts is een snelle manier om ff wat uit te sluiten, maar in principe kun je dit toch ook via delay oplossen?
Nope ;)

@Sander: Mensen op dit forum proberen je raad te geven en uit te leggen waarom een probleem ontstaat. Je hoeft er niet naar te luisteren maar ze vertellen het niet voor niets.

Er is al aangegeven dat de staart mechanisch goed is. Dus waarom zou je hem dan weer uit elkaar halen? En de tape bij de Vbar is dun en hard, dit is niet zonder reden.

Ga je je eigen weg dan wens ik je veel succes. Ik probeer alleen te helpen om je probleem op te lossen met de ervaring die ik inmiddels opgedaan heb.

P.S. Als je voor de BeastX kiest wil ik de Vbar wel overnemen omdat deze toch niet goed werkt ;)
 
ik hoop het echt :mrgreen:

edit: ik wil ook nog een vbar op mn 450...
dus als je nog een huis zoekt;-) edit
 
Ik wilde al eerder reageren maar moest met de de telefoon.

Ik vind aan de hand van je filmpje dat het niet eens een wag te noemen is, idd ziet het er wel een beetje onrustig uit maar als ie er strak mee vliegt en de staart goed houd zou ik me niet zo veel zorgen maken.

Soms kun je ook te kritisch kijken en achter elke beweging een probleem zoeken. Mijn tail is in een hover ook niet helemaal stil maar de staart is super strak en de heli vliegt als een dolle (of is het de piloot ;))

Extra tape klittebandjes, enz enz heb je in mijn ogen niks aan, gewoon dunne tape ertussen verder geen fratsen is mijn idee. Nergens voor nodig allemaal.

Gewoon goede 3M tape 4011 en klaar ermee.

Eigenlijk is het ding een hoop ellende :D

interne BEC is al eens een keer doorgebrand (yep kloon mijn schuld), 3 mks 92a's meegenomen en de esc. Maar goed, ik blijf doorgaan tot hij vliegt zoals het hoort want ik merk nu al dat hij super kan vliegen. Het gaat die belt tensioner zijn ;)

Ligt niet aan de heli, jij kiest voor cheap ass electronics en dan kun je zoiets verwachten toch???
 
Nope ;)

@Sander: Mensen op dit forum proberen je raad te geven en uit te leggen waarom een probleem ontstaat. Je hoeft er niet naar te luisteren maar ze vertellen het niet voor niets.

Er is al aangegeven dat de staart mechanisch goed is. Dus waarom zou je hem dan weer uit elkaar halen? En de tape bij de Vbar is dun en hard, dit is niet zonder reden.

Ga je je eigen weg dan wens ik je veel succes. Ik probeer alleen te helpen om je probleem op te lossen met de ervaring die ik inmiddels opgedaan heb.

P.S. Als je voor de BeastX kiest wil ik de Vbar wel overnemen omdat deze toch niet goed werkt ;)

Ik vertelde dat ik hem niet uit elkaar ging halen, omdat zoals jij zegt het op dit moment geen nut meer heeft. Ik heb je reactie van het voltage verminderen absoluut gelezen en ook onthouden. Ik wacht nu mijn belt tensioner af als dit het niet is probeer ik de step down uit (staat al in favorieten ;))

En inderdaad, duur kopen is 1 keer wenen. :rolleyes:
 
Goed nieuws, en misschien ook niet zo goed nieuws:

Lagers in de kop en staart vervangen met de belt-tensioner, het lijkt wel een compleet andere staart, zo stil is het ding geworden, er zat dus iets grondig mis!

Er zit ook een totaal andere wag in nu, die ik op dit moment nog niet echt eruit krijg, heb ook nog maar 2 batterijen erdoor gevlogen, maar dit is alleszins een stap in de goede richting!
 
Hier ben ik weer, en stilletjes ben ik het ding echt beu. Ik heb dus geen flauw idee wat ik nu nog moet den behalve doe step-down van joopB. Maar ik weet dat er warps zijn die SUPER goed vliegen met deze tailservo.

Alles in de staart is vervangen en gewoon goed, zoals gezegd zijn mijn idee's echt op. Het is al beter als eerst, maar het is gewoon een wag die niet constant is, eerder twitches.
 
Je zal moeten accepteren dat iedere heli uniek is. En door kleine variabelen kunnen gelijke heli's heel anders vliegen. Ook een heel klein beetje speling in de servo kan al het resultaat veroorzaken wat jij beschrijft.

Je zal er dus echt tijd in moeten steken en systematisch zaken uitsluiten. Je kan ook kijken of je een BLS251 kan lenen. Maar de step down zou ik zeker wel een keer proberen.
 
maak eens een nieuwe video van het probleeem,

Anders ff bij een Compass/Vbar specialist langs gaan ;)

Rigidheli?
 
Heb em daar inderdaad gekocht, had er al aan gedacht het ding op te sturen zodat hij het (als hij wil) kan fixen. BBegint stilletjes een heel dure helicopter te worden voor de grote :(
 
Back
Top