Statische machines

• Topicstarter Topicstarter arttext
  • Startdatum Startdatum
Tijd voor een spelletje

Wie raadt wat dit is, (ja, ik weet wat het is) mag het gratis hebben (neen, niet die Euro). Verzendkosten voor ontvanger.

boksring.jpg

Spelletjez

OOOO, ging het om speelgoed?
Ik dacht om een serieus onderdeel.

Hee slechte verliezer! (grapje)
Het is echt een serieus onderdeel, onder een grote ketel zaten vijf branders gebundeld als één brander. Zou niet durven een niet professioneel onderdeel te publiceren voor de bühne van zoveel eminente deskundigen.
Kzal straks even een fotootje sturen.

groet Ruud

O oeps, met serieus onderdeel bedoel ik een onderdeel dat in de 1 op 1 wordt gebruikt.
Daarom kende ik het niet.
Dat raad alleen diegene die dat zelf heeft.

Stoomketel

Vandaag na een halve week HTML/CSS programmeren voor de website van MBV het Y weer eens echt de handen vuil gemaakt in de werkplaats van de MBV. Eerst het afpersen van drie stoomwalsen door de keurmeesters aanschouwd, daarna een aantal werlplaats scenes geschoten, die de komende week gemonteerd en zichtbaar zullen worden en een aantal foto's geschoten, eveneens binnenkort zichtbaar.
En toen was het mijn beurt. Aat ging aan de gang met het meten van de draad van 3 gelijke uitgangen van de stoomketel (spoed 1.5mm, bd 14mm, kd 12.5) is hij gaan draaien waarbij ik vooral veel vragen stelde en gereedschap aan gaf. Volgende week verder en dan ook foto's.

Ruud.

Steam central

Steam central, voor de verdeling van stoom over mijn machientjes. De pijp, 3mm wand, en aansluitingen zijn hardgesoldeerd, het geheel was al klaar met kraantjes zoals het er nu uit ziet.

Ruud

steam_central_web.jpg

Ik ben het helemaal met Harm eens ;)

Ik denk zelfs dat dat misschien nog wel problemen geeft met het gebruik als stoomleiding.
Gas is een ding maar stoom heeft over het algemeen een hogere druk.

Niet dat het niet op te lossen is toch, en het is inderdaad een mooi verdeelblokje zo.

Mannen, ik weet nog steeds niet wat er niet goed aan is, dus hoor dat graag. De pijp is heel dikwandig, de 3/4 wartel zit in de pijp hardgesoleerd(zilver), het enige wat ik gedaan heb is er een knie op draaien met een 10mm knelkoppeling. En de 6 mm pijpjes voor de kraantjes zitten in de grote pijp gesoldeerd wederom met zilver, het geheel is waanzinnig solide. Als ik dat vergelijk met de iele wand van de 4 mm pijpjes waarheen verjongd wordt om mijn machientjes te voeden (vergeet) niet dat de ketel max. 3,5 bar gaat leveren (daar wordt ie door de keurmeesters ook op afgeperst). Maar nogmaals ik moet wel meer horen dan nu wat er exact niet goed, behalve dat het een beetje overdreven is, maar ik vind dat wel mooi 'industrieel'. samen met dat rare keteltje.

groet, Ruud.

Het lijkt net alsof de knie niet vastzit aan de koperen leiding, maar wat ik jouw tekst begrijp zit er nog een wartel in.Dat kunnen wij natuurlijk niet zien. Ik zie alleen een kier en denk dan, dat is net niet helemaal goed.

Qua overdreven, dat is voor iedereen persoonlijk toch?
Een beetje stoer mag wel met stoom.

Back