Status nieuw veld HMC

Hallo,

Ik ben als brandstof-heli'er uit de regio erg geintresseerd in de voortgang van het project voor de nieuwe vlieglocatie voor de HMC. Is daar (Zonder de onderhandelingen te forceren oid) al iets over bekend?

Groetjes,

Ton.

Je hebt gelijk Rick, sorry...

HMC staat voor Haagse Modelbouw Club, en de regio is Leiden. Een veld aan de A13 zou buiten de spits om voor mij (En de vliegmaat) ongeveer 20 minuten rijden zijn. Valkenburg is geen optie vanwege de geluidsnorm, Zoetermeer niet vanwege de ledenstop. Gouda is gauw 45 minuten rijden, net als Utrecht.

Ton.

Omdat we erg nauw betrokken zijn geweest bij het verkrijgen van de vergunningen voor de HMC spring ik hier maar even in.

Voor dit terrein is op 6 april de milieuvergunning in werking getreden, met de daaraan gekoppelde voorwaarden voor vliegtijden, aantal vliegtuigen, beveiliging enz. Er is bij de Raad van Staten door een persoon beroep aangetekend tegen deze vergunning. De KNVvL heeft de gemeente Pijnacker aangeboden zo nodig te helpen bij het verweer tegen dit beroep. We zien dit met vertrouwen tegemoet.

Ook heeft de HMC vergunning van de LVNL (Luchtverkeersleiding Nederland) om op die lokatie (binnen het controlegebied van luchthaven Rotterdam) te vliegen. Deze vergunning is thans beperkt tot zondagen. De KNVvL maakt zich sterk om deze beperking zo spoedig mogelijk weg te nemen.

Op welk moment de HMC het terrein vliegklaar denkt te hebben, weet ik niet. Je zal wel lid moeten zijn/worden van de HMC. Kijk op www.modelvliegsport.nl onder "clubs" voor contactinformatie.

Boudewijn Swanenburg
vz. afd. Modelvliegsport KNVvL

Back