Staudacher S300D

Van een clubgenoot een zo goed als afgebouwde romp gekregen en 2 vleugels van een extra, de romp is van een Staudacher en de vleugels weet ik zo niet van welk model Extra, Peter Verhulst hier ook op het forum weet dat vast wel want de vleugels zijn van hem geweest.

Ik ben begonnen met het verlengen van de vleugels die waren elk 10cm te klein, om eventuele krachten op te vangen word de vleugelbuis 10cm langer en heb ik er alu pennen ingemaakt zodat dit niet kan gaan torderen, de hoek op de kist was nagenoeg gelijk als op de tekening en met een kleine aanpassing in het verlengstuk komt het nu overeen met de tekening en krijg ik de benodigde spanwijdte van 1.90m.

full

Eergisteren gestart met het maken van de cockpitmal eerst ruwweg in de vorm gesneden en daarna met de hand afgeschuurd.

full

zover ben ik tot nu toe:

full

deze week de roeren klaar maken en een begin maken met de cowl die ik op dezelfde manier ga maken als de cockpit kap. Als dat allemaal klaar is zal ik 'm op de weegschaal knallen om een motor keuze te maken moet wel een beetje kunnen prophangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog wat gevonden. Is inmiddels naar ons clubhuis verplaatst. Zie maar of je er iets mee kunt.

zaterdag en vandaag de cockpit kap gemaakt met glasvezel:

full

vandaag landingsgestel van WHB opgehaald en gemonteerd:

full

En de schuintes aan de roeren geschaafd en geschuurd:

full

overzicht tot nu toe:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu ik hem op de pootjes zie staan bedenk ik mij dat er waarschijnlijk ook nog wel ergens een staartwiel met toebehoren ligt. Wellicht vanavond op de groene weide.

Ik ga vanavond denk ik ook even naar et veld. Misschien neem ik de staudacher wel even mee heb de cowl vandaag ruwweg klaar gemaakt. Kan toch niet vliegen want ben door m'n voorraad brandstof heen.

Back