Van een clubgenoot een zo goed als afgebouwde romp gekregen en 2 vleugels van een extra, de romp is van een Staudacher en de vleugels weet ik zo niet van welk model Extra, Peter Verhulst hier ook op het forum weet dat vast wel want de vleugels zijn van hem geweest.
Ik ben begonnen met het verlengen van de vleugels die waren elk 10cm te klein, om eventuele krachten op te vangen word de vleugelbuis 10cm langer en heb ik er alu pennen ingemaakt zodat dit niet kan gaan torderen, de hoek op de kist was nagenoeg gelijk als op de tekening en met een kleine aanpassing in het verlengstuk komt het nu overeen met de tekening en krijg ik de benodigde spanwijdte van 1.90m.
Eergisteren gestart met het maken van de cockpitmal eerst ruwweg in de vorm gesneden en daarna met de hand afgeschuurd.
zover ben ik tot nu toe:
deze week de roeren klaar maken en een begin maken met de cowl die ik op dezelfde manier ga maken als de cockpit kap. Als dat allemaal klaar is zal ik 'm op de weegschaal knallen om een motor keuze te maken moet wel een beetje kunnen prophangen.
Ik ben begonnen met het verlengen van de vleugels die waren elk 10cm te klein, om eventuele krachten op te vangen word de vleugelbuis 10cm langer en heb ik er alu pennen ingemaakt zodat dit niet kan gaan torderen, de hoek op de kist was nagenoeg gelijk als op de tekening en met een kleine aanpassing in het verlengstuk komt het nu overeen met de tekening en krijg ik de benodigde spanwijdte van 1.90m.
Eergisteren gestart met het maken van de cockpitmal eerst ruwweg in de vorm gesneden en daarna met de hand afgeschuurd.
zover ben ik tot nu toe:
deze week de roeren klaar maken en een begin maken met de cowl die ik op dezelfde manier ga maken als de cockpit kap. Als dat allemaal klaar is zal ik 'm op de weegschaal knallen om een motor keuze te maken moet wel een beetje kunnen prophangen.
Laatst bewerkt door een moderator: