stekker met weerhaakjes . . .

jan brilman

Forum veteraan
Zie ik iets over het hoofd? :confused:

Hoe krijg ik de balancer los van de accu? :confused:

Is er iets afgebroken of zo? :confused:

(Lijkt of er nog een soort van lijmresten op zitten . . . )

full

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
De stekkers schuiven in elkaar met een sluiting, net zoiets als wat er aan rugzakken zit: het klikt in elkaar, en als je met duim en wijsvinger aan de zijkanten drukt, kan die weer open . . .

Hoe ziet dat er bij andere laders uit?

jan.

Ik geloof dat ik me niet duidelijk uitgedrukt heb. :rolleyes:

De stekkers zijn in elkaar gschoven en klik (net zoals wat ik hierboven beschreven heb, zie ook titel): ze zitten vast.

Weerhaakjes.

(Als je goed kijkt kun je ze gewoon zien!)

Ik kan proberen straks de zaak te forceren, dat zal vast ukken, maar dit is niet normaal. :neee:

Overigesns is de accu van Hacker (ECO-X Top Fuel).

jan.

Zijn standaard printplaat kabel verbindingen, kan je gewoon weer lostrekken , op de bovenste foto de bovenste uitsteeksels van de kabelconnector tussen de vingers pakken en lostrekken van de onderste vastgehouden connector, niet aan de print trekken.

Het zijn geen weerhaakjes, het zijn nokjes die wat extra sterkte in de verbinding maken maar omdat plastic veerkrachtig is trek je ze ook zo los.

voor de voorzichtigheid misschien een beetje links rechts scheef jutteren, zodat het wat eerder loskomt
als je recht naar achter trekt, kan het idd wel eens hard trekken zijn

Ik zou meteen de nokjes wegsnijden van het stekertje dat aan de print zit (dat gaat het makkelijkst).
Daarna gaat hij zo uit elkaar.
Wat een maf die bedacht heeft zulke stekers te gebruiken voor een verbinding die niet trilt.

Hij is ondertussen uit elkaar (zo hard mogelijk trekken :mad:).

Heb de nokjes er afhgehaald.

Inderdaad: idiote constructie. :hammer:

Draadje mag op slot.

jan.

En soms helpt het je stekkertjes goed in te pakken... met een extra grip voor duim en wijsvinger...
uit styreenplaat... verlijmen waar mogelijk... een of meerdere krimpkous er om...

Dat lukt dan niet met de lipostekker... maar wel met het printlaatje... gaat het ook weer net iets makkelijker...

Deze is voor de verbinding met de aileron (en flap-servo's) van een hotlinervleugel, deze vanaf de ontvanger.
De andere plug heeft een vergelijkbaar gripje. Zo worden de draden niet belast.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
wat een geniale vinding.
1. je ontwerpt een steker die voor meermalig gebruik een drama is .
2. je maakt een hulpstuk om dat "ontwerpfoutje te herstellen" en vangt daar nog geld voor ook.

De stekker zit bij eerste gebruik gewoon een beetje strak, net als zoveel stekkerverbindingen. Na een paar keer gebruik gaat het vanzelf soepeler. Ik gebruik dezelfde aansluiting voor de lipobuzzer, dus ben blij dat deze stevig blijft zitten onder het rijden.

't Is me ondertussen wel duidelijk: gewoon een K-stekker. :yes:

Overigens heb ik ook een verbinding tussen balancer en accu (hoeveel stekkermaten zijn er die toegepast worden? So much for standardization . . . :mad:) die je in elkaar klikt, maar waarbij je bovenop een van de stekkers kunt drukken waarna de verbinding weer 'opengaat' (hoe zeg je dat beter? :hammer:).

jan.

Ik heb geen probleem met die stekkers , alle HK lipo,s hebben dat .

En ook alle HK laders hebben die aansluiting .

Je kan ook een probleen zoeken in iets . :D

Mvg Johan

Back