Stekker ontvanger-accu geeft problemen...

• Topicstarter Topicstarter Ralph_18
  • Startdatum Startdatum
R

Ralph_18

Guest
Het probleem: ik heb een GS, met Graupner XR3 zender. In mijn GS is plaats gereserveerd voor een 5-cellige accu (op een rij). Nu heb ik zo'n accu, maar de stekker van die accu, past niet in het contact van de ON/OFF-switch die bij mijn zender geleverd is. Het contact is voor een stekker met 2 polen, terwijl er aan mijn accu een stekker zit met 3 "polen" (waarvan er slechts 2 gebruikt worden...). Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit het beste oplossen? Zijn er losse stekkertjes van 2 polen die ik aan mijn accu kan zetten? Of is er een los contact van 3 dat ik aan mijn ON/OFF-switch kan maken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Je kan bij je Lokale Hobby Shop
gewoon een stekkertje halen met 2 pootjes i.p.v. 3.
Je knip de oude weg (of haalt m netjes uit elkaar.) en dan kan je zo de nieuwe monteren.

Je kan ze ook met een stukje draad krijgen.
Maar dan moet je oude er af solderen en de nieuwe er weer op sloderen.

Je kan ook het derde lege pooltje voorzichtig afzagen/afvijlen ...
En als je "toevallig" een tweepolige zogenaamde "BEC" steker hebt liggen kan je de "koperen" busjes er uit wippen door met een puntig voorwerp de "weerhaak" (= zichbaar stukje "koper" op de platte zijde van de steker) weg drukken en de bus er met kabel en al er uittrekken en zo in de nieuwe stekker terug duwen ... (99% kans dat het past).

Bij het terugstoppen goed opletten of het weerhaakje nog naar buiten staat, anders even naar buiten wippen, als het busje in de steker zit moet hij weer goed vastzitten (testen is stevig trekken)....

Let wel op de polarisering en behoed je voor kortsluiting als je beide er gelijk uittrekt zitten ze zo tegen elkaar....

Back