Stekkers aan esc

Ha collega's,

Onlangs heb ik de robbe truck esc gekocht. Daar zitten de robbe stekkers aan. Die was ik niet van plan te gebruiken omdat ik al Tamiya stekkers aan de accu's heb zitten. Maar ja, ik was van plan om ook een Tamiya stekker te gebruiken om de motor aan te sluiten en daar heb ik zo mijn vraagtekens bij.

Kortom, welke stekkers gebruiken wij op onze truck voor accu en motor?

Groeten Siebe

Hoi Siebe,

Ik gebruik 4mm vergulde aansluitbussen. Het voordeel vindt ik dat deze slechts een fractie dikker zijn dan de stroomkabels zelf. Daarnaast zorg ik er altijd voor dat de bussen van de plus en de bussen van de min niet op dezelfde hoogte zitten in de kabelboom. DIt zorgt ervoor dat de kabelboom erg compact blijft.

Voor kleine, dunnere kabels die losneembaar moeten zijn, gebruik ik 3mm of 4 mm bussen.

Het isoleren doe ik d.m.v. een simpel krimpkousje.

Gr Zeagle

ps. Voor zowel de accu als de regelaar (ESC) gebruik ik dezelfde bussen. Ik wissel namelijk nooit van accus, 1 keer opletten met aansluiten en dan zit het altijd goed. Ook zou je kunnen kiezen voor gekleurde krimpkousjes om het uit elkaar te houden.

Laatst bewerkt:
als je toch de stekkers wilt veranderen, DEANS of XT60.

de tamiya pluggen geven nogal snel slecht contact en kunnen ook geen al te hoge stromen aan waardoor je contacten kunnen verbranden

Oké, dan gaan we daar ook nog mee aan het werk. Bedankt.

Groeten Siebe

Laatst bewerkt door een moderator:
Conform Adrie. Regelaar en accu's (Nimh) gewoon de standaard Tamiya stekkers.
Voor een modeltruck met een laagtoerige motor (veel wikkelingen/laag amperage) is dat
probleemloos.

Voor de aansluiting van de motor ook de standaard erbij geleverde stekkers.
De meeste ESC's (regelaars) hebben daar ook de standaard contra stekkers voor.

Cor, aan mijn regelaar zitten voor beide Robbe stekkers. De Tamiya stekkers heb ik al, alleen nog even solderen.
Voor de motor wilde ik die contra stekkertjes (amp-tjes) gebruiken maar ik hebze nog niet gevonden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back