Stekkers van Robbe oud model haaks gezocht.

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Henk Meijerink, 19 dec 2018.

  1. Henk Meijerink

    Henk Meijerink

    Lid geworden:
    18 dec 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Coevorden
    Hallo ,mijn naam is Henk Meijerink en 71 jaar jong!
    Dit weekend weer lid geworden van het Modelforum.
    Na ongeveer 20 jaar heb ik mijn modelschepen van zolder gehaald om ze weer eens te laten varen.
    Nu ben ik op zoek naar een adres voor het oude model stekkers en laad/servo kabels van Robbe.
    Ik heb nu nog de zender van Robbe de Terratop.
    Het gaat dus om het platte oude model haas en de contra stekker.
    Wie kan mij hierbij helpen.
    Vriendelijke groet,
    Henk Meijerink.
    Coevorden.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het zal lastig worden.
    Op beurzen in Duitsland staan soms wel eens verkopers die losse Robbe servosnoeren met stekker verkopen.
    In Nederland zit er een importeur die ze vroeger ook verkocht maar dan zou de modelbouwwinkel in de buurt ze moeten willen bestellen.
    De importeur is Model Engineering in Zwaag.

    Een laadstekker is wel zelf te maken, volgens mij had de TerraTop een din stekker als laadaansluiting en die stekkers zijn gewoon te koop.

    Als je nu echt die servostekkers niet meer kan vinden dan is dit misschien iets.
    Te koop in Duitsland bij (vroeger Battmann) Trollmodellbau
    https://www.trollmodellbau.de/epage...ion=View&ObjectID=13983988&PageSize=30&Page=2

    [​IMG]


    Gert-Jan
     
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als Modelengeneering ze nog levert dan kan iedere modelbouwwinkel in Nederland ze leveren.
    Ze kopen daar ook hun Zap lijm, balsahout en APC propellers.

    GJ
     
  5. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Of door de servicedienst de stekkerlijst op de ontvanger laten vervangen door een "moderne" uitvoering. Dan passen de nu gebruikte servostekkers. De servicedienst van Futaba en andere merken is op het forum actief onder de forumnaam "Corrien".
     
  6. Albertmobiel

    Albertmobiel

    Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Berichten:
    420
    Locatie:
    amsterdam
    Worden vaak aangeboden op de 2 e hands beurs de Taku bij Utrecht, de dagen dat zij
    open zijn is op het internet te vinden.
    Albertmobiel
     
  7. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.229
    Locatie:
    Hoofddorp
    Tacu 3e zaterdag Januari 2019
    Maar vanuit Coevorden is dat wel een aardig eindje reizen
     
  8. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.293
    Locatie:
    Boskoop
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja maar als je per se de stekker nodig hebt kan je die afknippen.
    Ik heb net even contact gehad met een winkel die veel bij Model engineering in Zwaag koopt en de oude Robbe servosnoertjes (20cm lang) staan nog steeds in de prijslijst.
    Net als de oude MPX en Simprop snoertjes.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2018
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Voor het geval er toch omgesoldeerd moet worden.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.293
    Locatie:
    Boskoop
  12. Henk Meijerink

    Henk Meijerink

    Lid geworden:
    18 dec 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Coevorden
    Beste leden van Modelbouwforum,
    Hartelijke dank voor jullie snelle antwoorden, ik ga binnenkort aan de slag met de oplossingen van jullie.
    Als ik er uit ben en de boten varen weer bericht ik jullie met foto,s van de boten.
    Prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar,

    Henk Meijerink.
     
  13. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Zal morgenmiddag eens kijken in de ritselkist. Ooit eens een zwevertje overgenomen waar dit in/bij zat.

    Hans
     
  14. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    En als je dan aan het zoeken bent in de ritselkist met kabels komt de herinnering naar boven dat je al een keer eerder iemand aan wat stekkertjes geholpen hebt.
    De voorraad was dus al aardig uitgedund.

    Wat heb ik eventueel wel voor je:

    Verlengkabeltje 30cm, met haakse stekker en contrastekker, volgens overzicht Ron Robbe.

    Servo Robbe Futaba S100 met volgens overzicht Ron met Simprop haakse stekker.
    Servo Robbe RS102 S idem als boven met simprop stekker.

    Als,je van bovenstaande iets kunt gebruiken mag je het gratis hebben.

    Hans
     
  15. Henk Meijerink

    Henk Meijerink

    Lid geworden:
    18 dec 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Coevorden
    Goedenavond Hans,
    Ik heb wel belang bij het verlengkabeltje 30cm,met haakse stekker en contrastekker van Robbe.
    Gemaakte kosten voor het versturen naar mij betaal ik wel per bank of per post.
    Henk Meijerink,
    Celine Kuijpersstraat 21,
    7741ZT,Coevorden.
    Fijne jaarwisseling en hartelijke dank voor je bericht.

    Henk.
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Persoonlijke informatie kun je beter niet openbaar plaatsen Henk, e-mail adres en telefoonnummer ook niet. E.e.a. vanwege spam en identiteitsdiefstal. Daarvoor kun je een persoonlijk bericht/PB/conversatie gebruiken.
    Berichten, en titels, kun je gedurende twee dagen wijzigen. Na die periode moderatoren vragen om wijziging middels klik op Meld onder betreffende bericht.
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Conversaties versus profielposts
    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
    Of je start een conversatie/PB door rechtsboven op een pagina te klikken op Postvak In → Conversaties → Start Nieuwe Conversatie.
    Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die berichten zijn openbaar op jouw @jkmetaal profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.

    Notificaties/meldingen
    Voor privébericht/conversaties/discussies kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. antwoorden in discussie niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een reactie/privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over

    E-mail adressen :(

    Om te voorkomen dat de spamrobots e-mail adressen vinden, kun je beter geen e-mail adres (of telefoonnummer) in een discussie (openbaar!) plaatsen. Hoogstens een creatief verminkte versie plaatsen: blabla apestaart ziggo nl, of zoiets. Het veiligst is om e-mail adressen uitsluitend via conversatie/PB door te geven.
    Het heeft geen zin een eenmaal geplaatst e-mail adres te bewerken, want het blijft onderwater ongewijzigd. Helemaal verwijderen is dan het devies.
    Berichten/titels kun je gedurende twee dagen na plaatsing wijzigen, daarna zijn ze bevroren. Na die periode kun wijziging aan moderatoren vragen middels klik op Meld onder betreffende (openings)bericht.
     
  18. glasbloazer

    glasbloazer

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    396
    Locatie:
    Alem
    Henk, kabeltje is gisteren op de post gegaan.
    Verzending liep wat vertraging op door afgesloten brievenbussen (ivm oud op nieuw).
    Had nog een kerstzegeltje over dus porto vergoeden is niet nodig.

    Verder zou je nog in de rubriek GEVRAAGD nog een oproep kunnen doen, of de heren Mods vragen dit draadje daar naartoe te verplaatsen.

    Groet. Hans
     

Deel Deze Pagina