Stekkertjes aan accu

Om de cellen te balanceren, is dat JST en dan nog wat ?
Als ik op JST zoek dan krijg ik een hele lijst met maten.
Ik heb een B6 lader met een uitbreidingsbordje waar een aantal van die stekkertjes in kunnen en daar wil ik gebruik van maken voor mijn 18650 cellen.

BTW, hoe is het Bert....ben je thuis of op zee ?
 
Ik heb wat gevonden (JST-XH) bij Amazon, verschillende stekkertjes (S1 t/m 6) compleet met draadjes.
Wordt vanavond bezorgd en dan maar hopen dat het gaat passen.
Accu's en de 18650 lader zelf van bol werden bloedheet (~50 graden) ondanks dat het geen goedkope lader was en geschikt zou moeten zijn voor alle typen accu's van 1V2 tot 4V2.
 
Wat is de capaciteit ( mA ) van je accu en met hoeveel laad je ( hoe lang duurt het voor volle lading )
 
4Ah/cel en de lader van Bol koos zelf de laadspanning/stroom aan de hand van een test als je de cellen plaatst.....ongeveer gelijk aan de B6-lader.
De lader van Bol zou ook moeten afslaan, temperatuur en spanning, wat hij duidelijk niet deed.
 
Allemaal goed dat automatisch, maar wat staat er op je display tijdens het laden , en was de JST stekker aangesloten ?
 
Waarom heb je dat dat stekkerbordje nodig ? of heb je het hier over 2 verschillende zaken.
OM automatisch te kunnen kiezen moet je cel in goede staat zijn en niet te ver ontladen, anders kan de lader niet kiezen.
IK dacht dat je zelf toch altijd het juiste type cel moest kiezen ( lood, nh , lion, lipo )
 
Zolang het Voltage "normaal" is kiest ook de B6-lader zelf hoe deze gaat laden.
Ik heb 2 houders gekocht voor totaal 6 cellen (S6) welke ik op een gaatjes bord ga zetten met de stekkertjes.
De stekkertjes kan ik in het B6 uitbreidingsbordje prikken afhankelijk hoeveel cellen ik in de houders zet.
PS, de cellen worden los naast elkaar in de houder geplaatst maar als je het technisch bekijkt staan ze allemaal in serie.
https://i2.wp.com/www.levapelier.co...017/08/les-accus-lipo-à-la-loupe-4.jpg?w=1000
Voordeel van de B6 is dat je ook kan kiezen voor "store en ontladen" terwijl de Bol lader alleen kon laden.
BTW, een Li-po zal altijd zijn spanning houden alleen de stroom stort in.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een lipo gehad die tot 2 V ontladen was , vliegtuig was 3 dagen zoek, de aut van de lader gaat die dan weigeren , maar met een kleine laadstroom terug boven 3.5 V gebracht en dan terug aan de lipo lader laden en balanceren , zal wel verkorting van de prestatie en levensduur tot gevolg hebben gehad .
Als je lipo te warm word is er iets mis, te hoge stroom of te hoge eind spanning , meten als je het op de lader niet ziet !
 
De power cut/off gaat de stroom van je motor beperken maar de bec die je ontvanger en servo bediend blijft verder stroom leveren, tot je lipo leeg is, dat gaat zeer traag omdat het verbruik zeer laag is mA
Een regelaar die alleen maar je motor bediend stopt inderdaad,
Als je ooit een versleten lipo hebt leg hem dan in een pot met zout water , na een week is alle spanning weg en kan hij veilig naar het container park.
 
Ik heb al een lipo gehad die tot 2 V ontladen was , vliegtuig was 3 dagen zoek, de aut van de lader gaat die dan weigeren , maar met een kleine laadstroom terug boven 3.5 V gebracht en dan terug aan de lipo lader laden en balanceren , zal wel verkorting van de prestatie en levensduur tot gevolg hebben gehad .
Als je lipo te warm word is er iets mis, te hoge stroom of te hoge eind spanning , meten als je het op de lader niet ziet !

De cellen zijn nieuw dus dat mag het probleem niet zijn, dus ik vermoed een probleem met dat Bol-ding.
De laadstroom was 500mA (laagste stand) dus daar zal het niet aan gelegen hebben, ik vermoed dat de laadspanning te hoog is geweest maar dat kan je niet instellen.
 
Leg dit dan maar eens uit :}

Ook een Lipo is gebonden aan de Wet van Ohm een basiswet in de elektrotechniek:

Spanning=stroom x weerstand.

Als de stroomsterkte daalt, kan het niet anders dan dan een (of beiden) van de andere waarden ook veranderd. Als we uitgaan van een gelijke belasting, weerstand, kan het niet anders als dat de spanning moet dalen.

Als je hebt ontdekt dat het anders is, dan ga je volgend jaar naar Stockholm...
 
Back
Top