Stelling: Rendement

  • Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Gezien het energie veries in centrales, kabels, laden van 12V accu's en het laden van boordaccu's lijkt een rendement bij electrovliegen van 30% mij het maximaal haalbare 8)
 
Deze discussie op de club met Franck ook al een aantal malen gevoerd. Wat betreft de CO2 emissie zal een KWh opgewekt met de Methanolmotor minder belastend zijn dan een KWh met een speed 300.
 
ron van sommeren zei:
Beter zou zijn het rendement van automotor en auto-accu laden in de beschouwing mee te nemen ipv een energiecentrale.

Dat zou nog wel een mee kunnen vallen. Een automotor heeft zo'n rendement van 25%. Een kolengestookte centrale zo rond de 40%. Trek daar dan van af de transportverliezen en de transformatieverliezen. Dit zou best wel eens hetzelfde kunnen zijn als de automotor en dynamo-cobinatie.
 
Back
Top