Stepcraft 600 of 840 ervaringen.

Discussie in 'CNC' gestart door frans32, 25 sep 2017.

  1. frans32

    frans32

    Lid geworden:
    16 apr 2010
    Berichten:
    121
    Locatie:
    Dalfsen
    Beste medeforumers,

    Hierbij de vraag of jullie de ervaring kunnen delen met mij omtrent de stepcraft 600 of 840.
    Ik zou der graag achter willen komen of dit echt wel een goede bruikbare machine is.
    of dat er nog wel het een en ander aan verbeterd mag worden.

    als het allemaal door gaat zou het de 840 gaan worden met een aluminium bed en een kress als spindel
    eventueel een HF spindel staat ook nog open.

    verwerking van producten zal zijn: hout, mdf, plexiglas, printplaat materiaal en ook aluminium zal in de toekomst voor de hand liggen.

    Qua software zal mach 3 gebruikt worden en vectric......
    Graag hoor ik van Jullie.

    bij voor baat dank.

    Mvg,

    Frans32
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    Ik ken die stepcraft niet, maar het is denk ik jammer om een machine te bouwen/kopen die geen 100cm platen aan kan, zeker als je balsa wilt frezen.

    kijk eens naar deze als alternatief: http://www.cnc-modellbau.net/shop/index.php?cPath=4_6
    de pro-basic 10/05, werkoppervlakte 100cmx50cm. Die machine heb ik nu zo'n twee jaar in gebruik.

    Als drivers gebruik ik deze: https://www.damencnc.com/assortimen...2-hp-5042-50v-4-2a-2phase/_404_w_190_236_NL_1
    en als sturing gebruik ik USBCNC, daarmee loopt de machine max 3600mm/min

    succes met je keuze
     
  3. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb een 1e generatie 600SL (een 210 mm breede versie van de standaard 600).
    Van deze versie is het portaal aan de slappe kant, de nieuwe versies zijn daarin beter.
    Toch zou ik gebasserd op mijn ervaring een steviger machine kopen als je aan een Kress denkt en meer dan zelden Alu en MDF.

    Ik heb hem werken mer Estlcam en dat werkt heel erg fijn. Zeer intuitief en vanuit een DXF direct 2-d frezen en van een STL file in 3-D.
    Geen tussenprogramma's of zo ndig.
     
  4. Rene driver

    Rene driver

    Lid geworden:
    22 nov 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Emmen
    Vraag ik heb een stepcraft 600 en zou hem willen besturen met usbcnc maar moet ik ook iets aan de Cnc veranderen wand ik krijg geen verbinding met de Cnc gr René
     
  5. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    van je usbcnc komen toch per motor gewoon puls en direction? die zal je moeten aansluiten op de juiste drivers (x,y,z) van de bank.

    als je vanuit de software geen verbinding krijgt met je bordje, dan is dat waarschijnlijk een driver probleem. Heeft je bordje wel voeding?
     

Deel Deze Pagina