Sterkte NiCD accu's

• Topicstarter Topicstarter Benji
  • Startdatum Startdatum
B

Benji

Guest
Wat is de sterkste NiCD accu die te krijgen is?
Dit omdat ik een NiCD lader heb, een nieuwe/extra accu wil hebben en geen zin heb om meteen ook een nieuwe lader te kopen.

any idea's?

De capaciteit van accu's wordt uitgedrukt in Ah of mAh (Ampereuur of milliampereuur). Een accu van 2000 mAh kan gedurende 1 uur een stroom van 2 Ampere leveren (2000 mA) of 2 uur 1000 mA, of 0,5 uur 4000 mA. Deze uitkomsten zijn bij benadering en afhankelijk van de manier hoe de fabrikant de capaciteit meet.

Ook zijn er cellen die ontworpen zijn voor verschillende toepassingen, zoals voor zware belastingen.

Accu's zijn verkrijgbaar in vele formaten. Hoe groter des te meer capaciteit. De capaciteit van Ni-Mh cellen is bij gelijke grootte van de cellen groter dan Ni-Cad cellen.

Je ziet, je vraag is niet zonder meer te beantwoorden.

Veel informatie over de diverse accu's is onder meer te vinden op www.batt-mann.de

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

thanks!

Op mijn lader staat dat ik er alleen NiCd cellen mee mag laden. Zou er dan ook gewoon NiMH cellen mee geladen mogen worden?

Anyway, ik heb nu 2 NiCd packs van 2300 mAH gekocht, daar kan ik voorlopig wel mee voort, wil toch de overstap naar Nitro maken over een tijdje :)

het is een Conrad Delta-Peak stekkerlader.
Kreeg ik bij mn autotje wat ik vandeweek 2e hands gehaald heb.

Een delta-peak NiCd lader is afgestemd op de delta-peak van NiCd's (uiteraard). Delta-peak van NiMH is kleiner dan bij NiCd's. Lader verwacht een grote piek, een kleine van NiMH zal hij niet detecteren en daardoor slaat de lader niet af, hij blijft doorgaan met laden.

Dus een delta-peak NiCd lader niet gebruik bij NiMH.

Was ik ook al uit ja... heb nog even de handleiding gedownload en gechecked, staat expliciet in dat hij ALLEEN voor NiCD accu's geschikt is ;)

Ik WIL wel NiMH, maar de auto heb ik pas net en er zijn dingen die voorrang hebben ;)
Demperbrug moet nog vervangen worden(al heeft ie gister flink wat klappen gehad en zit ie nog stevig genoeg vast ;) ) en ik wil even kijken naar andere velgen en banden, moeten nog een paar lagers vervangen worden voor kogel, dus dat gaat voor ;)

maar mijn vraag is wel zo'n beetje beantwoord, wat mij betreft mag hier een hangslot op

Back