stick- en wielzender

Ik ben onlangs in RC gerold en direct met een wielzender begonnen (op aanraden van iemand met RC kennis). Mij lijkt het dat een wielzender makkelijker is om mee te beginnen (maar ik kan verkeerd zijn). In alle geval heeft een stickzender me eigenlijk altijd meer aangesproken en zou ik het graag wel eens willen proberen.
(Om heel eerlijk te zijn heb ik het al eens 2 minuutjes geprobeerd en ging dat niet vlot ... maar ik vermoed dat dat gewoon een kwestie van oefening is. Niet?)

Zijn er eigenlijk specifeke voor- en of nadelen verbonden aan het gebruik van stick-versus wielzender?

Ik ben net begonnen, zar een stick bij, en ik rijd er prima mee.
Ik denk dat het persoonlijk is en net wat je gewend bent.

geen zin om veel te typen, zal't je zaterdag of zondag es uitleggen, maar het is voornamelijk persoonlijke voorkeur :)

Ik gebruik een stickzender om de simpele reden dat ik ook vrij vaak spellen speel met een controller..

en dat is een beetje vergelijkbaar met een stickzender...

af en toe rij ik wel eens met een pistoolzender van een kameraad van me, maar ik kan er niet echt aan wennen..

ik rij met bijde maar met een stuurwielzender is het wat gemakkelijker terug rijden[met de neus naar je toe]
met stiks stuur je dan naar links als je rechts wilt.
maakt mij niet veel uit met een auto dan .
groet wiebe.

daar hoor ik meer mensen over en heb ik totaal geen last van. Ik vindt het heel vreemd dat mensen dat wel hebben, maar dat zal aan mij liggen ;)

Met pistool schijn je meer gevoel in het stuur te hebben, en je kan precieser sturen,je hebt het geval op meer punten vast,en derwas nog wat....
(theorie te verstaan dan he?)

Praktijk:
Helivliegers doen niet anders met stickjes , en ik denk dat die jongens veel meer aan precisie hebben dan wij auto kerels....

Zal wel blijven hangen op persoonlijke voorkeur...

Psygho (Emil) zei:
Praktijk:
Helivliegers doen niet anders met stickjes , en ik denk dat die jongens veel meer aan precisie hebben dan wij auto kerels....

...

lijkt me vrij lastig om 3 of 4 kanalen op één draaiwiel te zetten :)

ik rij met stick en onlang ben ik gedepaneerd met een stuurwielzender. Wel na meer dan 15 jaar stikken ging de overgang eigelijk vlotjes. Op het heet van de snee wel enkele keertjes vergist van gas-rem en ook een keer links rechts, maar weet zeker dat het na 20 accus overgeschakeld ben.
Goede stuurzenders zijn momenteel ook goedkoper dan stiks... Als m'n zender het laat afweten zou het wel eens kunnen dat ik overstap op stuur omwille van de €uro's.

TM

Ik rijd met een stuurwiel zender, dat vind ik gewoon vele malen makkelijker. Ik heb ook een zeilboot, daar vind ik de stickzender weer een stuk fijner bij. Met een auto heb ik geen gevoel als ik met een stick rijd!

Ik vrees dat de discussie niet geheel objectief is, veel mensen van vroeger zijn begonnen met sticks en veel van de huidige (RTR) tijdperk zijn opgegroeid met een stuurwiel waarbij het proeven aan het andere systeem altijd als onwennig wordt ervaren.

Ik zelf rij met sticks, ik kan ook met stuurwiel overweg maar mijn voorkeur is sticks.

Een maat van mij wisselt regelmatig maar kwam tijdens de microcup erachter dat een stick sneller door de chicane stuurde. Het probleem is dat veel mensen met een stuurwiel volledig uit de pols stuurt en dat trager werkt dan een duimpje op een knuppel.

Maar veel mensen die zeker geen circuit rijden zullen die verschillen niet merken......

Ik rij liever met stuurwiel, ik vind een stickzender wat agressiever rijden, maar dat kan aan mij liggen, met een stuurwiel heb ik meer controle in de bocht, zo lijkt het.

Heb vandaags voor het eerst met stuurwiel gereden, nieuwe set gekocht wegens defecte ontvanger.

Het verschil is groot! ik moest 2 rondjes wennen(had juist nu moeite met naar me toe rijden :) ) en daarna was ik om ;)
Vindt het helemaal geweldig. Je hebt meer controle over je gas, meer controle over sturen, veel meer precisie.
Ik kon over hebbels rijden en met mn stick moest ik dan veel moeite doen om bij te sturen, nu nauwelijks ergens last van :D

zeker de moeite waard dus om het te proberen als je stick gewend bent

ik reed ook altijd met stickzenders , maar nu met een stuurwielzender :D
ikzelf vind dat ik nu veel meer controle met sturen heb (hele hand inplaats van 1 vinger)
maar ja , dat is dus per mens verschillend :wink:

Back