stick gebruik & electro kist wat is aan te bevelen?

Ik heb mijn electrozwever nu klaar, en ben begonnen met het programmeren van de zender.

Omdat ik ook zweef ben ik gewend mijn gas te gebruiken als rem (volgas is normaal zweven en gas dicht is maximale kraaienmix) Mijn motor heb ik op een schuif gezet (in zweefstand staat voor de zekerheid de schuif uit, en in motorstand werkt deze).

Ik vraag mij af of er betere oplossingen zijn. Ik heb een fc28, en dan kan ik switchen tussen vliegmodes. Is er iemand die weet of het mogelijk is je motor en de kraaienmix gewoon via de gasknuppel te bedienen.

Ik weet dat het technisch kan, maar ik zit met het moment van overschakelen. na het stijgen moet je dan bij volgas switchen, doe je dit bij gas dicht dan gaat de kraaienmix aan.

Bert

p.s. kraaienmix omdraaien is voor mij geen optie (dat gaat gewoon een keer verkeerd).

Yow Bert

Ik heb een FC 28 gehad en daar zat een dikke syllabus bij. Staat het daar niet in want eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat je bedoeling is...... :?

Stevo

ik zou niet switchen van vliegmodes tijdens de vlucht.

Omdat je al gewend bent aan gebruik van gas knuppel voor rem, zou ik dat zo houden.
Zet de motor eventueel op een makkelijk te bereiken schakelaar.

Bert ik doe het precies zoals jij aangeeft.
Maar mijn lucht verstoorders gaan omhoog als ik gas geef.
Je moet inderdaad je gas niet op een schuif zetten dat kost je een keer je kist.

Ik heb mijn luchtverstoorders op de schuif zitten tijdens de start.
En als ik kom landen doe ik een schakelaar om en wissel ik de 2 kanalen.

Ik kreeg het niet anders voor elkaar dat ik mijn rem naar volgas doe.
Anders al zet je de schakelaar om, als jij je gas knuppel open heb.
Dan gaat de motor gelijk volgas draaien.
Het is ook gevaarlijk op de grond je motor kan in 1 keer gaan draaien.
Voor mezelf heb ik het zo ingesteld de schuif naar me toe, de schakelaar naar me toe en het gas naar me toe is alles dicht.
En klaar voor de landing.
Gas geven ,doe je als volgt schakelaar naar voren en gasknuppel naar voren.
Om dat jij al een poosje zweeft moet je even wennen maar je ben er zo aan gewend.
Ik heb het wel bij al mijn zwevers zo zitten nu om niet in de war te raken.
Dus remmen is volgas.

Back