Stick indeling bij een boot.

Dat is geen prijs voor "ff leuk" waar ik aan dacht.

Het gaat om een eenvoudig speelgoed bootje van m'n zoon die ik gemold heb. Stom van me, 8.4V ipv 7.2V gebruikt en dan nog extra batterijen gebruiken en vol gas leegvaren. De boel werd natuurlijk bloedheet (de "mysterieuze blauwe walm" hing binnenin toen ik de klep opende).

Zou ik de ESC uit m'n vliegtuig kunnen gebruiken of wordt de boel dan weer te heet?

geen flauw idee, als het echt speelgoed type is, wat kans is er dat de regelaar, servo en ontvanger zelfs samen gaan werken als je echte modelbouw stukken gaat gebruiken.

P.

ik bedoelde eigenlijk gewoon de hele (speel) electronica eruit halen (alleen de motor laten zitten) en vandaar weer opbouwen met m'n vliegtuig ontvanger en ESC (een servo voor besturing heb ik nog liggen).

je kan altijd proberen he, wel opletten voor de maximum stroom. Water trekt meer stroom dan lucht - als je begrijpt wat ik bedoel - voornamelijk bij het optrekken.
Als het toch een klein bootje is met niet zo'n heftige motor, kan je wellicht eens meten welke stromen er gaan. Je kan ook zekeringen steken om je regelaar wat te beschermen.

Patrick

Bedankt voor de waarschuwing.
Ik wil dat wel opmeten, maar weet niet hoe het werkt. Ik heb wel een multimeter maar nooit goed geleerd hoe er mee om te gaan. Is dat eenvoudig uit te leggen?

Als ik een zekering inbouw, heb ik dan ook bescherming tegen oververhitting?

Ernani

Is dat eenvoudig uit te leggen?

Dan moet er wel een amperemeting opzitten hoor
dus als je daar eerst eens even naar kijk
dan praten we wat verders hoor
mvg
Frederik

200 miliampere is te klein. daar kan je niets mee jammer voot u.
Tenzij u misschien een los amperemetertje heb liggen
als dat zo is dan leg ik het u even uit hoor
mvg
Frederik

misschien dat je ons beter wat foto's toont van de boot en de motor. Meet ook eens de diameter van de schroef en kijk voor type nummer op de motor.

Dan zijn er wellicht mensen hier op het forum die kunnen schatten welke stroom het gaat zijn.

<EDIT>

wellicht dat je ook beter je eigen onderwerp start hiervoor

<EDIT>
Patrick

hoi allemaal

een goedkoop alternatief voor het rateltje:

een stukje tie-rap (ik weet het wat kost het nu helemaal zo'n rateltje, maar tie rap had ik liggen :lol: )

groeten johan

Ernani zei:
:( Dit is alles wat ik heb.
Is het voor een a-techneut als ik de moeite waard om te investeren in een zwaardere?

Om hier nog even op terug te komen ik heb een dure maar laatst een goedkope van € 5.00 bij de Gamma gekocht voor in de kist als je gaat varen.
Deze meet tot 10 Amp.
Mijn dure tot 20 Amp.

Back