stick of stuurwiel zender?

• Topicstarter Topicstarter fast rene
  • Startdatum Startdatum
F

fast rene

Guest
ik wil weer competitie gaan racen 1/8
altijd gereden met stick zender maar hoor dat stuurwiel
nauwkeuriger is ?
is dat zo ook als je links handig bent?
wat raad men aan?

Als je sticks gewend bent is het lastiger om over te schakelen naar stuurwiel maar met oefenen krijg je het wel onder de knie.

Linkshandig is wat lastiger, bij sommige knuppelzenders kan je de knuppel-unit verdraaien en bij sommige stuurwielzenders kan je het handvat verdraaien of het stuurtje aan de andere kant monteren, wees slim en bekijk dat goed met de aanschaf.

Maar verders maakt het niet uit, voor een beginner kan stuurwiel iets makkelijker overkomen maar uiteindelijk doen alle 2 de zenders hetzelfde.

Stuurwiel is tegenwoordig wel in heel veel soorten van goedkoop tot duur verkrijgbaar, knuppel is vaak heel goedkoop of direct heel duur.
Als je een goede knuppel zoekt, neem dan de Sanwa Exces, bij de conrad zo'n 250 euro.

ik ben zelf ook linkshandig. En ik heb even met een stickzender gereden, daarna ben ik overgestapt op een stuurwiel zender. En ik dacht ook dat ik er last van zou hebben dat ik links ben. Maar t gaat eigenlijk best makkelijk. T voordeel is dat je een extreem gevoelige vinger hebt voor het gasgeven ;) En t sturen lukt eigenlijk ook goed. Dus ik denk dat je alleen even moeten wennen, maar dat je al heel snel, hard rond kan sturen :)

Gebruik wat je zelf het prettigst lijkt/vindt.

Wanneer je goed uit de voeten kan met een stickzender en je daarbij voldoende settings kan doen is er geen reden waarom je een stuurwielzender zou moeten kopen.

Wanneer je een stickzender hebt waar je weinig mee kan instellen behalve reverse en trim, dan is het te overwegen een andere te kopen...

Ikzelf ben van een stickzender naar een stuurwielzender gegaan... het is in beide gevallen in het begin ff wennen, maar dat gaat vrij snel.

Had bij mijn stickzender geen mogelijkeheden om settings te doen, nu bij mijn stuurzender wel... waardoor het rijden toch wel wat leuker is geworden.

Probeer het anders eens uit of het je wel bevalt (stuurwielzender)...

stuurwielzender

Ik heb altijd een stick zender gehad bij auto's hiervoor, maar ben nu ook op stuurwiel overgestapt, en ik ben ook links en heb nergens last van, en volgens mij zit er geen verschil in wat voor een zender je hebt, of welke nauwkeuriger is

greetzzz Dennis

Back