sticker van de Rabobank op onze modellen willen we dat?

Bertus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Eindelijk stopt de Rabobank een klein beetje minder van onze centjes in de dopingwereld.
Marianne Vos blijven ze nog wel steunen ons klein doping wondertje.
Maar als ook daar een streep door is getrokken, kunnen onze centjes via de Rabobank toch beter aan de modelbouw besteed worden?
Ik wil best een sticker van ons bankie op mijn modellen plakken.
Want ja welke sport verbroedert er nu nog?

De centjes liggen voor het oprapen maar ja hoe pakken we dat aan?
Wie is de woordvoorder en zorgt er voor dat al de huidige onzin va de buis verdwijnt, en de modelbouw er een beetje spannend voor in de plek komt?
Er zal een nieuwe wereld voor ons open gaan.
10 a 15 miljoen.
:D:D:D:D:DRobert wakker worden hahaha.:D:D:D:D:D:D

Volgens mij is er kort geleden een modelbouwer op TV geweest...
Iets met tulpen koppen in inverted flight.
En vervolgens valt het halve modelbouwforum over 'm heen....

Herinner me nog dat er 2 mods weggegaan zijn uit de heli hoek, en zelfs recent een mod uit de multicopter hoek.... Allemaal met vermeende sponsorschap of de laatste uit eventueel belangenverstrengeling of eventuele imago problemen voor het forum...

In alle 3 de gevallen was dit overduidelijk NIET het geval, maar ja sommigen maken er een sport van, en rusten niet eerder dan dat het recht heeft zege gevierd, in hun (bekrompen) ogen.. ;)

Zie ook de post van Roel boven mij.... ;)
Dus denk dat mijn mening , net zoals doe van Roel, wel duidelijk is :)

Laatst bewerkt:
Deze jongen heeft zich inschreven voor de Alpe Dhu'zes , ik zal de Rabo even bellen voor een bijdrage... ik doe het zonder doping ;-)

Kom eens naar het brandstof modelautoracen en zie hoeveel doping (banden gripmiddelen) daar gebruikt worden.

Ten eerste zijn het niet onze centjes. De Rabo is net als vrijwel elke bank een commercieel bedrijf dat gewoon geld wil verdienen. Dat ze dat vervolgens weer de maatschappij in pompen dmv sponsoring oid is een beslissing die ze zelf nemen en mogen nemen. Aan "ons" de keuze om naar een andere bank te gaan of alles in een sok te stoppen (dus ook geen betaalpas meer, internet bankieren, pinnen, chippen, paypall etc, etc) En dus ook geen internetbestellingen meer voor modelbouwspullen ;)

En wat mij betreft maakt iedereen daar zijn eigen keuze in. Persoonlijk roep ik al jaren dat in de wielersport vrijwel iedereen doping gebruikt, die prestaties zijn niet zonder doping te krijgen. En dit soort dingen blijf je altijd houden. Het gaat erom wat je doet als dit soort dingen boven water komt.

Het maakt niet uit wat banken doen, ze zijn altijd betrokken bij vuile zaakjes. ;) :lol:

Zo lang commerciële belangen van sponsors een hogere groter aandeel hebben dan de werkelijke sportieve prestaties, zal sport altijd een oneerlijke strijd zijn. :teacher:

De beste investeringne zijn toch wel die in de wapen / munitie markt.. Waren en zijn ze nog steeds niet vies van.. Zijn net de benzine prijzen... "Iederen" heeft ze nodig, en het word als maar duurder ;)

Volgens mij is er kort geleden een modelbouwer op TV geweest...
Iets met tulpen koppen in inverted flight.
En vervolgens valt het halve modelbouwforum over 'm heen....

Dat is helemaal langs me heen gegaan deze keer zit ik dus bij de andere helft.

Enne Robert het zou inderdaad wel mooi zijn als ze de Alpe Dhu'zes sponseren dat is ook bekend en levert geld op voor het goede doel.
Dan hebben ze 2 vliegen in 1 klap.

My God, hier zijn ze al 25 jaar over bezig.....:rolleyes:

Sinds een jaar of 3 is het een openlijk iets geworden. Sinds dat ik wedstrijden rij heb ik en heel veel mensen mij/zich er niet zo mee bezig gehouden. Zo'n 3 jaar geleden bleek het ineens in de openheid te komen dat een aantal rijders hiermee bezig waren en sinds dat moment zijn er velen mee bezig.
Probleem is dat het moeilijk detecteerbaar is en de budgetten te laag zijn om iedereen via een lab te laten testen.
Er zijn zelfs geruchten dat bandenfabrikanten speciaal geprapareerde banden aan hun rijders geven om de win-kansen te vergroten.
En echt, als je dan ineens terug gaat kijken naar figuren die ineens grote sprongen maakten in prestaties werd ineens veel duidelijk.....

Van alle auto en motor fabrikanten heeft 1 auto fabrikant heel streng geuit dat die dat onder zijn rijders niet wil zien maar uiteindelijk hebben de sponsoren van de winnende rijder er altijd baat bij. "What wins on Sunday sells on Monday."

Back