Stickpack los halen en sidebyside solderen

• Topicstarter Topicstarter bizz
  • Startdatum Startdatum
B

bizz

Guest
Hello,

Weet iemand of het mogelijk is een intellect stick pack 3600 los te halen
en vervolgens als side by side weer vast te solderen.

Gaarne jullie ervaringen

BIZZ

ligt er aan of ze cel op cel zijn gesoldeerd of met een tabje er tussen (zou ik dus niet weten)
als ze zijn gesoldeerd kan je het volgens mij wel vergeten.

IB cellen zijn gesoldeerd. Je kunt het proberen, maar dat het gegarandeerd goed gaat kan ik niet beloven. Wat wij wel eens doen is de cellen met in het midden op de rand leggen. Dan in één keer kort maar krachtig slaan. Zodat de tin breekt. Dit gaat meestal goed, maar het kan ook zijn dat de cel helemaal vervormd en het ontluchtings ventiel naar de knoppen gaat. Nogmaals meestal gaat het goed, maar het kan ook fout gaan.

Groet Robert

Als er onder het krimpkousje duidelijk losse cellen zichtbaar zijn kan je uiteraard voorzichtig proberen een mesje tussen te steken en met een flinke druk even rollen om dan het laatste stukje af te breken.

Zit er een kartonnetje om de 3 cellen in 1 staafvorm kan je beter direct stoppen of anders een voorraad krimpkous halen want dan zijn de cellen geheel blanco en kan je ze niet naast elkaar leggen.

Robert K zei:
... Wat wij wel eens doen is de cellen met in het midden op de rand leggen. Dan in één keer kort maar krachtig slaan. Zodat de tin breekt. ...
Eerst een nachtje in het vriesvak, dan gat het breken makkelijker. Geen idee of de cellen vol of leeg moeten zijn.

Even een topic omhoog krikken...

Is er al iemand in geslaagd om zo'n stickpack succesvol om te solderen naar een side-by-side? :)
Misschien een how-to?

Back