Stika snijplotter gekocht

Na lang twijfelen liep ik tegen een gebruikte Stika STX8 snijplotter aan en kon hem niet laten liggen. Gisteren heb ik al een snijproef gedaan, en wat denk je? Hij snijdt gewoon keurig mijn chinese spanfolie uit! Het was even pielen met de afstelling van het mes, maar daarna liep het gewoon prima. Oracover zou volgens mij dus ook moeten gaan.
Nu hoef ik dus geen dikke vinyl meer te gebruiken of uren met de hand gaan zitten snijden.

Ik ben er helemaal blij van!!

ligt ook een beetje aan de grote van hetgeen je wilt snijden.

Oracover lukt bij mij niet altijd. Vooral niet als het wat kleiner wordt.

Er zit een standaard testpatroon in van 1x1 cm met in het midden een kruisje wat dus nog veel kleiner is. Dat ging al vrij goed, dus ik heb er wel vertouwen in. Voor de zekerheid bestel ik ergens nog een nieuw mesje wat ik hiervoor ga reserveren.

nadeel is dat je alleen de zelfklever kan nemen, anders lift de folie van het achterblad.

Ik heb vanavond nog wat geprobeerd. Een compleet Red Bull logo uit 3 kleuren folie. Is eigenlijk best leuk geworden voor een eerste probeersel.
hrhv7p.jpg

Dit is allemaal gewone strijkfolie, niet het zelfklevende spul.

mis een stukje van de achterste hoeven......
ik heb hem zelf ook veel gesneden :-)

dat is trouwens zo op het eerste gezicht niet de originele. de echte heeft een verschil tussen de linker en rechter stier........
Voor het geval je het zou willen weten...

Laatst bewerkt:
Die missende stukjes weet ik, bij het snijden ging daar iets mis. Er zat een rare uithaal van de plotter dwars doorheen. Die moet ik dus nog even bijmaken.
Je hebt een scherp oog, deze zijn idd identiek en alleen gespiegeld. Er was iets mis met een van de 2 stieren dus ik dacht, dat even snel te corrigeren. Toen zag ik dat het rode deel niet op het witte van de andere stier pastte... Foutje in het logo dacht ik toen, maar als jij zegt dat het zo hoort dan moet ik het toch nog even bijwerken.
Welke plotter gebruik jij zelf Pieter?
Ik wilde wat mesjes bestellen en zie dat die leverbaar zijn in 30, 45 en 60 graden. Heeft het zin voor deze harde folie een ander mes te bestellen?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Corel Draw en de standaard drivers van de Stika. Ik ga vanavond nog even spelen met een drager onder de folie omdat die erg snel wat losjes onder het mes doorgaat bij grotere snijbewegingen.

rolan stx-8 snijplotter

beste mensen op dit forum, ik zit met een probleem. Ik heb een stx-8 gekregen, zonder software en zonder install. Is er hier iemand die mij hieraan helpen kan of iemand die weet waar te downloaden. Mijn dank zal groot zijn.(ps het moet op een windows 2000 gaan rollen).

mail to: palermo_97@hotmail.com

dank je wel voor de snelle reactie, lukte meteen. Nu ik dan toch bezig ben, weet iemand een goede leverancier voor vinyl stickervellen??

Even dit draadje weer oppikken. Ik zit met een spuitklus waarbij ik maskeerfolie(zelfklevend) wil snijden met de stika. Welke folie kan ik het best gebruiken en waar haal ik die? Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt, maar kreeg niets gevonden.

Aslan heeft airbrush folie .

Maskeer folie heeft meestal geen stevig onderpapier zodat het in de stika snel gaat rimpelen .

Mvg Johan

Oke, ik heb de Aslan website gevonden, helaas geen dealerlijst gevonden. Weet je een webshop waar ik dit kan bestellen? Of heb je het toevallig zelf en mag ik een strookje overnemen ? (google hielp me niet echt bij het zoeken)

Oke, ik heb de Aslan website gevonden, helaas geen dealerlijst gevonden. Weet je een webshop waar ik dit kan bestellen? Of heb je het toevallig zelf en mag ik een strookje overnemen ? (google hielp me niet echt bij het zoeken)

bij airbruch service almere of de airbruch winkel in rotterdam kun je freskfilm halen of bestellen gebruik ik zelf ook met mijn stika 12 gaat erg goed

Back