In opvolging van het Blizzard .15 project verschijnt hierbij een thread over de bouw van drie Stiletto's. Onder deze drie zal er zich één van Peter Pankras bevinden. Daarnaast komen er ook twee Stiletto's bij de Modelvlieg Vereniging Almere, namelijk die van Peet Doddema en Jorrit Meijer. Eens kijken of we dat jetvolk de stuipen op het lijf kunnen jagen!
De Stiletto is oorspronkelijk een relatief bekend club 20 pylonrace model. 'Helaas' zullen onze Stiletto's redelijk buiten de reglementen vallen. Dit komt mede dankzij de andere vleugel die toe gepast zal worden, en de motor die buiten restricties vallen. Maar then again: Alles voor de speed uiteraard, en het streven is de magische grens van 300km/h te doorbreken. Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door een Rossi 21. Helaas zullen deze motoren nog even op zich laten wachten aangezien ze niet op voorraad zijn.
Zoals jullie begrijpen ben ik erg benieuwd naar de resultaten van deze nieuwe motor. Hopelijk doet hij niet onder voor het oudere model Rossi 21. Uiteraard wordt er gekozen voor de R21 rear-exhaust met Venturi. Carburateur zou in principe ook kunnen, alleen ben ik sceptisch wat de intake betreft. We gaan het eens flink aan de tand voelen. Want één van de 3 Stiletto's die eraan zitten te komen zal namelijk worden uitgerust met een carburateur.
Momenteel zijn de modellen onderweg van Corvidae naar ondergetekende, dus het feest kan binnenkort beginnen! Zal alvast diverse soorten glasweefsel inslaan, en de G4 weer uit de kast pakken.
Stiletto 21 in een notendop
- Spanwijdte ca: 115 cm
- Gewicht: 1250 tot 1450 gram
- Motorisering: 3,5ccm rear-exhaust
- Resonantie uitlaat volledig in-cowl
Game on!

De Stiletto is oorspronkelijk een relatief bekend club 20 pylonrace model. 'Helaas' zullen onze Stiletto's redelijk buiten de reglementen vallen. Dit komt mede dankzij de andere vleugel die toe gepast zal worden, en de motor die buiten restricties vallen. Maar then again: Alles voor de speed uiteraard, en het streven is de magische grens van 300km/h te doorbreken. Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door een Rossi 21. Helaas zullen deze motoren nog even op zich laten wachten aangezien ze niet op voorraad zijn.
Leverancier zei:Sorry, the new engines are still not ready built. The ones on our webpages are dating back to a development to the early nineties and are not longer available. Or let me say it like this, the manufacturing was too expensive in smaller numbers. So we started to put the same internals like Piston/liners/Conrod/bearings into a new available crankcase which is currently used by a Rossi 3,5cc Car engine. The estimated manufacture date moved slightly from the first week in January to hopefully now. Reason for the delay is the new Rossi on road 1:8 Car engine. Which is in the final developmentand early manufacturing stages and proved last weekend to be the fastest and strongest on road engine last week in a competition with the other engine manufacturers. Please understand that this has a higher priority as with car engines Rossi is making their money. The engines are running very strong and reliably. First, the engines with Carb are available and in a later Version the Venturi will be available as an upgrade.
Zoals jullie begrijpen ben ik erg benieuwd naar de resultaten van deze nieuwe motor. Hopelijk doet hij niet onder voor het oudere model Rossi 21. Uiteraard wordt er gekozen voor de R21 rear-exhaust met Venturi. Carburateur zou in principe ook kunnen, alleen ben ik sceptisch wat de intake betreft. We gaan het eens flink aan de tand voelen. Want één van de 3 Stiletto's die eraan zitten te komen zal namelijk worden uitgerust met een carburateur.
Momenteel zijn de modellen onderweg van Corvidae naar ondergetekende, dus het feest kan binnenkort beginnen! Zal alvast diverse soorten glasweefsel inslaan, en de G4 weer uit de kast pakken.

Stiletto 21 in een notendop
- Spanwijdte ca: 115 cm
- Gewicht: 1250 tot 1450 gram
- Motorisering: 3,5ccm rear-exhaust
- Resonantie uitlaat volledig in-cowl

Game on!