Stiletto bouwproject van Corvidae.net

overigens even terugkomend op het verstevigen van dat servo heveltje..
Dat is naar mijn mening nergens voor nodig.
Veel mensen zijn bang dat je enorme krachten op je rolroeren en hoogteroeren krijgt met een speedmodel, maar dat valt reuze mee.
Vergeet niet dat je bv op je hoogte roer maar 3mm uitslag heb. Voor de grap zou je eens over de 100 moeten gaan rijden en vervolgens je vleugel uit het raam steken, vervolgens voelen hoeveel kracht er nodig is je rolroeren te bewegen.
Een zuivere servo waarbij hij altijd netjes naar het midden terug komt, en een spelingsvrije aansturing is veel belangrijker.

Kijk maar een wat voor servo's ze gebruiken in die f5d kisten.. dat zijn heus geen mega veel trekkracht servo's.. en die dingen gaan ook over de 300..

Peter
 
Hmm, ambitieus schemaatje, ben benieuwd hoe het uitpakt.
Tja, ik moet dus ook maar weer eens aan de slag ... :)
Succes ermee
 
Het is alweer een tijdje rustig rond het Stiletto project.
Hoe staan de zaken er momenteel voor??

Ondertussen heb ik zelf ook een 2e hands stiletto op de kop kunnen tikken.
De motor is een Webra speed 4,7CC
Hij heeft wel wat "oud zeer" maar daar wordt nu aan gewerkt.
Komt iemand deze bekend voor?

29309275215.jpg
 
Tja, hoe is het met het Stilletto project...:? Helaas wat in een stroomvertraging terecht gekomen, zowel bij Jorrit als bij mij. Oorspronkelijk was het doel om nog afgelopen (haha) zomer de lucht in te gaan met die kist, maar ja komt weer van alles tussen. En nu ik weer tijd heb en graag weer aan de slag wil gaat dat even niet vanwege blessure aan linkervoet, opgelopen tijdens andere hobby. Kan niet lang staan, dus ook niet achter de werkbank ... baal. Kortom dat gaat pas volgend jaar worden ben ik bang. Jammer dat wel, maar soms gaat het gewoon zo. Het project gaat dus nog wel steeds door wat mij betreft, zij het met wat vertraging. Maar leuk om te horen, dat meer mensen met de Stilletto aan de slag gaan.
 
Zo, weer even tijd voor een update. In navolging van Jorrit ook maar eens de bellypan gemonteerd en -weinig origineel- nagenoeg op dezelfde manier (beter goed gejat dan slecht bedacht :D ).
Fotootje:
stilletto%20001_1.jpg

stilletto%20002_1.jpg


Daarna was het tijd voor de motor en ja, ik heb dus eentje met een carb omdat ik anders bang ben dat de eerste vlucht direct al gaat eindigen met een spectaculaire crash. Iets wat ongetwijfeld door clubgenoten zeer gewaardeerd zal worden, maar zelf vind ik dat minder (sorry MVA'ers!). Helaas koste me dat wel wat "vlees" van de body, zie foto:
stilletto%20003_1.jpg


- Ik zit nu nog wel met wat vraagjes voor @Pankras (en anderen die al eens een stilletto in elkaar gezet hebben):
Ik zou graag eens een foto van de onderkant van een belly pan zien van een kant en klare stilletto, zodat ik kan zien in hoeverre de motor is vrijgemaakt in de bellypan en hoe de uitlaat gat erin zit (en hoe groot). Ben ook benieuwd wat ik nu eigenlijk voor uitsparing moet houden voor de koeling.
- Graag zou ik ook aan een fotootje willen van de tank en waar die gemonteerd is en hoe je dan uitkomt met je besturing enzo.
Kan dit geregeld worden?
 
Dank, dit helpt wel wat ja, maar wat ik nog mis is hoe je die uilaatpijp uit die bellypan laat komen.
Nog 1 fotootje please :o
Overigens lijkt dat gat in de romp inderdaad wel heel erg groot, komt ook omdat de bellypan er niet op zit.
 
Peet, ik snap er werkelijk geen snars van waarom het niet past bij jou. We hebben 2 identieke modellen uit dezelfde mal, zelfde tijd van productie. 2 identieke Rossi motoren, tegelijk besteld bij dezelfde shop, idem voor de spinners en motorsteun etc etc.

Heb maar even wat foto's gemaakt van mijn situatie, en we zullen zondag op de club ook even vergelijken hoe e.e.a. nou zit. Als ik met een schuifmaat meet, met één deel op het gloeiplug gat, en het andere deel op de rompneus zegmaar, dan kom ik uit op 84.5mm. Kijk eens hoe dat bij jou zit anders?

stiletto_85.jpg


stiletto_86.jpg
 
Inmiddels heeft de vergelijking dus plaats gevonden. De zilveren bellypan past probleemloos op de rode Stiletto. Conclusie is dus eigenlijk dat er meer materiaal is aangebracht aan de binnenkant van de rode bellypan. Het is dus zaak om deze verder uit te slijpen en zodoende genoeg ruimte te creëren om de koelkop kwijt te kunnen.
 
Inderdaad ja, maar goed, rest mij nog de vraag:
Is het wel zo'n goed idee om de cylinder volledig binnen de bellypan te laten vallen??
Want: ook als ik de binnenkant nog meer uitslijp heb ik op zijn best maar max 0,5 mm speling tussen cylinder kop en bellypan :| . Ik vraag me af wat er gaat gebeuren onder invloed van trillingen en warmte ontwikkeling e.d. Ik weet dat Jorrit er alle vertrouwen in heeft, maar ik zou graag eens de mening van anderen horen die al wat langer meegaan in de pylonracerij...
Misschien ben ik te voorzichtig, zou ook kunnen ...
 
Martijn zei:
Het moet net aan vrij lopen, maar je moet wel een sleufje voor cooling in de voorakant hebben anders wordt het te heet. Als de cilinder de kap door trilleningen net raakt merk je daar eigenlijk niets van, maar je kan daarna wel goed zien wat er heeft liggen rammelen omdat dit zwarte olie achtige drap geeft. Gewoon zorgen dat alles netjes vrij loopt.

En aan de achterkant nog een gat om je koellucht kwijt te raken, of is dat niet nodig?

Martijn zei:
later heb ik waar het stringetje carbon aan de bovenkant te zien is nog een sleuf gemaakt voor extra cooling. Die is later ook nog iets groter geworden dacht ik. Volgens mij heb ik die naar achter doorgetrokken tot de romp.


Let ook even op die koolstof props. :lol:

stiletto_87.jpg


stiletto_88.jpg
 
Kijk Jorrit dat helpt, als je me nu gelijk deze info van Martijn verteld had...
Dan had ik je natuurlijk meteen gelooft :wink:
 
Back
Top