Jorrit zei:
Je zou morgen ook golfclubs mee kunnen brengen naar het veld, deze zouden niet misstaan op de strakke grasmat die wij vanmorgen gemaaid hebben.
Ik denk dat ik na het werk morgen eerst even thuis een lekkere brunch ga genieten. (ben dan per slot van rekening al sinds 5.25 op....) . Omdat de windverwachting voor het eind van de middag goed is, ga ik dan even een paar testvluchten maken. Dan zal ik graag het resultaat van jullie 'op de knieen met het nagelschaarje'-actie komen bewonderen.
Golf-clubs? Ik rij Renault, maar daar zijn volgens mij geen clubs van....
Jorrit zei:
Oké, dat klinkt wel als een goede oplossing!

Heb je daar een foto van toevallig?
Nu wel, weliswaar erg onscherp, maar you'll get the idea...
Alles is hier gerefereerd aan een ST 60 V, dus je moet alles wel wat kleiner denken.
Hier is de motor met de conventionele prop nut en washer
Hier zie je een aantal buismoeren, gemaakt uit zeskant stafmateriaal (1x staal, 3x messing), draad aan de motorkant 1/4 x 28 en voorop M5
Daarboven de messing trimgewichten, die de plaats van de propwasher innemen. Rechts een tweezijdig met schuurpapier beplakte messing ring, die tussen de motor en de prop-of spinner achterkant komt, blijft de boel bij backfire toch vast zitten.
Hier een 3 delige 2" spinner, handgemaakt door -ik geloof- Armand Kuenz uit Frankrijk. Ik zou ze nu bij Randy Smith
http://www.aeroproduct.net (onder PA-engines) halen.
Hier in onderdelen. Front-end schroeft in de buismoer...
Back plate op z'n plaats. Wordt uiteindelijk gecenteerd door de -8mm rond- buismoer
Van opzij:
De complete unit voor het vastschroeven. Hier met een (naar 8mm opgeboorde) normale propwasher.
En zo ziet het eruit als je de spinnerbody er tussen zet: