Ja, eindelijk weer eens wat tijd in dit project stoppen, het zou tijd worden! Na onderbreking door studie - vrouw - kind -studie - vrouw - kind - klus -studie etc...
Afijn ik kan het nu afmaken, en daar heb ik nog een paar overpeinzigen over waar enig meedenken door meer ervaren pylon racers welkom zou zijn:
Bijvoorbeeld de motor wel of niet openwerken in de bellypan. Zie ook deze fotootjes:
Overwegingen hierbij zijn:
- voldoende koeling van de motor
- motor zit nu ingekapseld in de bellypan, maar de passing is strak en ik heb zeer weinig speling rondom de kop (<0,5mm). Ik ben dus bang dat de cylinderkop gewoon tegen de belly pan staat aan te rammen als die 1 keer loopt.
- als ik toch een grotere opening maak in de belly pan, hoe geraak ik dan weer van al die toegevoerde lucht af aan de achterkant van de bellypan zodat er geen turbulentie "bel" ontstaat rondom de motor die het gedrag van de kist te sterk gaat beinvloeden (of wellicht onbestuurbaar wordt). Natuurlijk: een gat, maar hoe groot? En hoe doe je dat het meest efficient? Er is natuurlijk ook al een vrij grote opening voor de gashevel van de carburateur, maar ja, helaas dat kon niet anders (nee, ik ga met deze kist nog niet met een venturi vliegen, wellicht de volgende keer

)
Suggesties iemand?