Stiletto bouwproject van Corvidae.net

Gewoon een nippel erin schroeven, gaatje boren, aan beide kanten een dun ringetje en het moertje niet al te vast (dus gewoon vast) aandraaien, en klaar ben je...

Grt.

De nippel rechts boven op de foto lijkt op wat ik bedoel.
Wij gebruiken zelf dit typen alleen dan nog haaks omgebogen.

nippel3x.jpg

Martijn

ok, jullie monteren die nippel dan wel van binnenuit, maar op welke plaats of is dat niet van invloed op de motor loop.

Meestal monteren we de nippel een centimeret of 4-5 voor het dikste punt van de pijp.
Dit hangt vooral af van het feit of er ruimte is in het model op dat betreffende punt.

@Martijn, je hebt het over een haaks omgebogen nippel. Nu heb ik nog wel zo'n brandstof nippel liggen, maar die is gewoon recht (en past dus niet onder de bellypan). Buig je die nippel zelf haaks of koop je die zo? Als je het zelf buigt, hoe doe je dat dan zonder dat het afbreekt?

Peet

Wij kopen meestal de gebogen nippels bij Robbert v/d bosch.
Misschien kan je ook een nippel buigen mitst deze lang genoeg is, door middel van het materiaal even op de laten gloeien!
Zijn de kisten verder al af?

Groeten Martijn

Buigen wordt lastig, ook al maak je het flink warm, het lucht kanaaltje knikt dan gewoon dicht denk ik. Gelukkig vandaag wel een kleine (korte) vergelijkbare nippel op de kop kunnen tikken bij 2B, die ik wel weg kan moffelen onder de bellypan, dus ik kan weer even verder.

Overigens de kist is bijna klaar, zie foto's:
Afbeelding%20004.jpg

Afbeelding%20006.jpg

Afbeelding%20007.jpg

Ailerons moeten nog aangesloten worden, tank en accu er nog in en uitlaat monteren. Niet zoveel werk meer dus.

Als ik een buisje buig doe ik er altijd een staalkabel in (van de rem van een fiets of zo), dan blijft hij altijd open.

Ja, eindelijk weer eens wat tijd in dit project stoppen, het zou tijd worden! Na onderbreking door studie - vrouw - kind -studie - vrouw - kind - klus -studie etc...

Afijn ik kan het nu afmaken, en daar heb ik nog een paar overpeinzigen over waar enig meedenken door meer ervaren pylon racers welkom zou zijn:
Bijvoorbeeld de motor wel of niet openwerken in de bellypan. Zie ook deze fotootjes:
Bellypan001.jpg

Bellypan002.jpg

Overwegingen hierbij zijn:
- voldoende koeling van de motor
- motor zit nu ingekapseld in de bellypan, maar de passing is strak en ik heb zeer weinig speling rondom de kop (<0,5mm). Ik ben dus bang dat de cylinderkop gewoon tegen de belly pan staat aan te rammen als die 1 keer loopt.
- als ik toch een grotere opening maak in de belly pan, hoe geraak ik dan weer van al die toegevoerde lucht af aan de achterkant van de bellypan zodat er geen turbulentie "bel" ontstaat rondom de motor die het gedrag van de kist te sterk gaat beinvloeden (of wellicht onbestuurbaar wordt). Natuurlijk: een gat, maar hoe groot? En hoe doe je dat het meest efficient? Er is natuurlijk ook al een vrij grote opening voor de gashevel van de carburateur, maar ja, helaas dat kon niet anders (nee, ik ga met deze kist nog niet met een venturi vliegen, wellicht de volgende keer ;))

Suggesties iemand?

Volgens mij valt het allemaal wel mee met die koeling;)
Je moet zorgen dat alles netjes vrijloopt en dat de kop voldoende koeling krijgt.
Vergeet geen schuurpapier op de belly te pakken zodat het model een beetje is vast te houden tijdens het weggooien.

Martijn

Back