Stille Sunracer f5d setup?

Dat is niet veel helaas , dus een 900kv motor 28mm met een 7x9prop erop ,nog net geen 20k rpm,op 6S , genoeg voor rond de 280km indien dit voldoende is voorlopig
maar welke 28mm kan dat aan? even speuren , zal er best wezen.

gr Andre

Even luidop denken:
Motor met geschikte afmetingen-gewicht:
hacker B40s+maxon 4,4:1 is 7100 Kv
Goede 3S 65C lipo onder belasting is 3x3,5=10,5V
Reeel toerental: (7100x10,5x0,8 )/4,4=13554,5 rpm

Prop: speedklapprop 7x13
13"=0,3302 meter

13554,5 rpm = 813272,7 rph
813272,7x0,3302 = 268542,6 m/h = 268,5 km/h pitchspeed

Wie berekend hoeveel vermogen hiervoor nodig is?

Grtz A

Dat is niet veel helaas , dus een 900kv motor 28mm met een 7x9prop erop ,nog net geen 20k rpm,op 6S , genoeg voor rond de 280km indien dit voldoende is voorlopig
maar welke 28mm kan dat aan? even speuren , zal er best wezen.

gr Andre

Ik kom hiermee op 15120 rpm met een pitchspeed van 207kph
Een sunracer kan met verbouwingen en moeite een 4S pakket bevatten, een 3S pakketje van tussen de 1600 en 2200 naar gelang het merk is eigenlijk optimaal.

Grtz A

Mooie berekening Anthony maar indien er een vertraging wordt toegepast zal het erg lastig worden op 3S, hij had beter een Mini-Hawk kunnen kopen kan eenvoudig en goedkoop een 36mm ourunner 7x9 en 2x3S achter elkaar volgens staufenbiel rond de 250km , die hele grote prop 7x13 ik weet niet wat die doet met het weggooien vliegtuig is maar 1m span

gr Andre

Hoe bedoel je niet kwalitatief ,de Mini Hawk is een ander toestel maar wel erg sterk en kwalitatief erg goed vliegt erg goed en makkelijk alles in te bouwen enz.., op het Filmpje wordt een 5S gebruikt het probleem is met de Sunracer dat hij te klein is voor een grote lipo ,die Hacker die je opnoemt wat kan deze setup aan qua vermogen? en wat kost de set, kan hem niet zo snel vinden .

gr Andre

Nee met 500watt krijg je een Minihawk niet op de 300km met ongeveer iets meer dan het dubbele wel , maar goed het is inderdaad een ander vliegtuig , maar de Hacker motor is wel erg hoog in de prijs voor 500watt , netzoveel als de Sunracer zelf kost,ik bedoelde ook dat in zijn situatie het veel beter zou zijn ivm geluid en wat het kost om de minihawk in vergelijking met de Sunracer prijstechnisch een voordeliger keuze zou zijn, maar wat zijn keuze wordt en hoe hij dit gaat oplossen ik ben benieuwd.

gr Andre

Hallo,
bedankt al voor al deze info,
een Mini Hawk is zeker goed maar daar vlieg ik al een half jaar mee,
Daar zitten 4 cellen met een 8x6 schroef klapprop en trek een 70 Amp.
Die is al behoorlijk snel.
Zou die sneller gaan met een kleinere prop met meer spoed?

Maar een minihawk is niet te vergelijken met een sunracer denk ik.

Ik heb deze motor in de Mini Hawk

Turnigy 480S BL Inrunner Motor w/ Impeller 3200kv

en gaat met een 5,5x4.3 graupner speedprop 280km op een 4S 2200mha 40C en een 80Amp ESC
totale setup kosten inclusief servo's 70 euro
hij is inderdaad niet helemaal te vergelijken maar komt toch wel in de buurt, gaat leuk hard voor het geld en zeer goed te zien zoals je zelf al hebt ondervonden, en met de remkleppen ingeschakeld
ook nog als een eitje te landen

gr Andre

Ja ik heb een motor :)
Gisteren is er iemand op de club komen vliegen met een sunracer met een
HET 2w18 motor.
Het geluid viel best wel mee en heb de goedkeuring gehad om met deze motor te vliegen.

Welke prop is het best daar op?
Die apc props of die van graupner?

Bedankt voor al het denkwerk!

Grtz Tom.

4.7x4.7 van graupner, alleen volgas vliegen of gas dicht, anders gaat de regelaar oproken. Was het Bert die kwam vliegen?

Begin met een 4,75x4,75 van APC of een 4,7x4,7 van Graupner meningen verschillen hierover nog wel eens wat beter is, ik hebzelf heb een voorkeur voor graupner, indien je ze goed balanceert zijn ze stiller en meer rendement, indien je voor 4S gaat een 4,1x4,1 en goed meten van te voren amp kunnen lekker oplopen.

gr Andre

Ik begrijp wel niet echt goed dat het geluid nu plots aanvaardbaar is, was de lipo van diegene die kwam vliegen niet zacht of onderkoeld? Als ik van jouw was zou ik voor een 2W20 gaan met een 5,2x5,2 op 3s.
Snelheidsverschil zal niet merkbaar zijn op het zicht, maar hij zal iets vriendelijker zijn voor de DB meter. Als je 2W18 gemeten moet worden ...

Grtz A

Ja het was Bert,

Wat doet zo'n klapprop met het geluid?
Is dit beter of slechter dan een gewone.

Zijn accu was een 3s 1800mah 65c.
En hij vliegt er niet continu vol gas mee.

Welke regelaar gebruik ik het best op een HET motor

Grtz Tom

Ik zou idd beginnen met een gewone graupner prop, bert heeft ook een hacker Sb 70 esc erin zitten, we hebben onze setup samen besteld.

Back