Stille Sunracer f5d setup?

Hallo,
Ik heb een sunracer gekocht en wil die lekker hard laten gaan.
Maar als het hard gaat komt er daar meestal een tierend geluid bij.
Dit vind ik niet zo erg maar de club wel.

Dus zoek ik een setup waarbij ik hard kan gaan in alle stilte.

Is dit mogelijk?
Iemand ervaring daarmee?
 
Laatst bewerkt:
Mooi toestel maar wat is veel geluid indien je een prop goed balanceert enz valt het wel mee, altijd minder dan een Funjet model
ik heb zelf de 3200kv zie het Minihawk draadje maar eens pylonracer-minihawk met een 5,5x4,3 graupner speedprop gaat zoiets 280km ik denk de sunracer makkelijk over de 300km moet kunnen en de setup kost niet het meeste.

gr Andre
 
Laatst bewerkt door een moderator:
low noise F5D standaard oplossingen

binnenloper met vertraging + 12 x 25 prop
ca 10.000 RPM
Big Bruce Racing - The Choice Of Champions

Of wat ik zelf vlieg:
1200KV outrunner op 5S met APC 7x10.
dan heb je ca 800 watt.
Ik vlieg met een HK3026, maar die zijn niet meer leverbaar vrees ik.
En het gaat nog hard ook, Nick Vaes is er 5e mee geworden op het WK een paar weken terug..

Ziet er zo uit..
Pylon & Speed Meeting in Grevenbroich: Flipper ist ein Mörderwal « F5D-Pylonracing (2e foto)
Ondertussen gebruiken we klap props dat blijft 100% heel, en je kunt met verschillende naven de spoed een beetje tweaken, voor F5D competitie erg belangrijk.


Tjarko
 
Ik heb inderdaad al hier en daar gelezen dat er met vertraging gevlogen word,
maar is dit geen vreselijk grote schroef dan voor een sunracer?

Ik heb nu een 2000kv motor erin zitten en zit met een 7x7 schroef maar heb de indruk
dat die meer afremt dan snelheid maakt.
Ik trek nu een 30 AMP. maar het mag meer worden.
Heeft het zin een kleinere schroef te nemen met meer spoed?
Waar kan ik goede schroeven kopen?

Alvast bedankt!
 
zal wel op 2 cellen zijn anders klopt er iets niet, lees je trouwens het commentaar of de tips wel ? want je zoekt naar een setup en je hebt er al een in!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! je kunt gewoon 2 kanten op en jij neemt er iets tussenin wat ook mogelijk is alleen die setup klopt ergens totaal niet.

gr Andre
 
Ik heb er inderdaad een setup in maar die is niet goed,
daarvoor vraag ik raad.
Ik vlieg op 3 cellen.
Ik lees tuurlijk de tips maar het lijkt me moeilijk om 5s in dit modelletje te steken.
En een 12x5 prop zie ik ook niet snel passen.
Er is gewoon zeer weinig plaats in het modelletje;
Ik heb gewoon bitter weinig ervaring met die kleine speedkistjes.
 
Begin eens met duidelijke gegevens:
Welke motor exact (merk/type)?
Welke lipo precies (capaciteit, merk en 'C')?
Welke prop (merk/type)
Welke regelaar

Gerben
 
Als ik in je oude berichten kijk heb je deze vraag al eens eerder gesteld, of ben je al van club verandert, want de club waarbij je vloog of nog vliegt is nogal zeer kritisch op lawaai gebied,

hoeveel ruimte heb je voor de motor 28mm of 36mm

gr Andre
 
Ik heb de vraag idd. al eens gesteld,maar dit is 4 jaar geleden en ik denk dat
er op dit gebied al vorderingen moeten zijn.
Ik zit nog in dezelfde club en we moeten idd het geluid laag houden.

Waar zou ik een 6x9 klap prop kunnen kopen?
 
Die prop 6x9 is een lastige volgens mij een 7x8 of 8x8 gewoon bij rctechnics maar welke motor wil je erin doen met 28mm is de keus niet zo eenvoudig denk ik, indien je rond de 1400kv moet uitkomen op 4-6S lipo moet de motor toch veel amp kunnen hebben

gr Andre
 
6x9

gewoon een APC 7x9 inkorten tot 6x9 !
Ik zet dan een krasje met de puntige kant van de schuifmaat en knip de tipjes af.
Zo heb ik jaren met de 7x7 graupner speed props gevlogen, op 6x7.
Alles mee gewonnen in F5D-limited in belgie..
En balans is eigenlijk ook altijd goed geweest, nooit hoeven na balanceren.

En zo breken ze ook niet meer af bij de landing.

Tjarko
 
gewoon een APC 7x9 inkorten tot 6x9 !
Ik zet dan een krasje met de puntige kant van de schuifmaat en knip de tipjes af.
Zo heb ik jaren met de 7x7 graupner speed props gevlogen, op 6x7.
Alles mee gewonnen in F5D-limited in belgie..
En balans is eigenlijk ook altijd goed geweest, nooit hoeven na balanceren.

En zo breken ze ook niet meer af bij de landing.

Tjarko

Loop je dan met de ene bek van je schuifmaat langs de buitenkant van het blad, terwijl je met de andere bek op het blad krast?
Moet je dan gewoon 25,4 : 2 per blad aftekenen om een inch kleiner uit te komen? Ik zou graag een 10x8 klapprop verkleinen naar 9x8.

Grtz A
 
prop inkorten

Een punt bek van de schuifmaat in het gat van de naaf, met ander punt een streepje krassen op de achterzijde van het blad.

Afmeting doe je door eerst de schuifmaat gelijk te zetten met de punt van het blad, dan 12.7 mm kleiner om 1 "van de diameter te halen.

Na afknippen ga ik er meestal nog even met een papiertje 400 langs (op een klosje). Kun je meteen de braam van de voorlijst halen.

Succes,

Tjarko
 
motor voor 6x7

Hoi Adop,

ik vloog een Carson T10 automotor op 2S 2600 mAh met die 6x7 prop.
Ca 400 W in de lucht (100 A regelaar)
Zat op mijn een F5D limited racer, eigebouw kistje. Jibe rompje en schuim carbon zelf vacuum gelamineerd vleugeltje.
Dat gaat in 80 s 10 rondjes FAI parcours, zeg tegen de 200 km/u.

Tjarko

Een leuke motor voor 28 mm zijn overigens de ARC's. Daar vlogen we in het begin F5Dlimited me, maar te weinig vermogen vgl met de 36 mm automotoren.
 
Tjarko wel aardige setup voor die tijd zelfs geweldig maar indien hij wat sneller wil dan 200km dan moet het toch iets meer worden, maar Modeller Al wat gevorderd of een setup in gedachte , hoeveel ruimte is er voor je lipo('s) ?
het eenvoudigst is denk ik een 28mm inrunner met veel toeren 3200kv en een goed uitgebalanceerde prop dan valt het wel mee met het geluid , en anders een motor met lage toeren grote prop op een kleine 6S lipo

gr Andre
 
Back
Top