Stilvallen motor bij volle kracht

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Martin74, 17 apr 2003.

  1. Martin74

    Martin74 Guest

    Ik heb sinds kort een electro vliegtuig gekocht.
    Het is een Zero, van GWS.

    Ik ben nieuw met vliegen, maar ik heb totnutoe nog maar een probleem:

    Als ik vol gas geef met een volle ontvanger en zender accu, dan valt de motor stil.

    Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

    En hoelang moet een 7.2 volts accu (350 mA) een motortje voluit kunnen laten draaien?

    Verder nog iets over het opladen... Ik heb een accu met 12v en 6v uitgang. Welke moet ik gebruiken voor mijn 7.2 v accu? waarom? en hoelang duurt het opladen ongeveer?

    Okay, ik weet het... het zijn een hoop vragen, en misschien in de ogen van velen hier wat domme vragen, maar misschien kan iemand hier wat tips geven.

    Bedankt

    Groetjes
    Martin
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    wat voor een electromotortje heb je? waarschijnlijk zal dit je regelaar zijn...
     
  3. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    De GWS Zero is of voor een "Speed 280" of "Speed 300" met vertraging de 7,2V 350Mah accu zal wel van het NiCad type zijn......(de 350Mah NiMH accu's vinden de stroom (A's) van een SP280 nog maar net lekker, bij een SP300 gaat het echt niet met volgas)

    Met SP280 ca. 3,5A verbruik, 5 tot 6 minuten volgas
    Met SP300 ca. 7,0A verbruik, 2 tot 3 minuten volgas

    De Accu kan je uitsluitend laden met een lader die geschikt is voor NiCad (en NiMH) accu's... deze lader kan je dan weer uitsluitend op een 12V accu aansluiten (soms ook 240V).....

    Als de motor stop bij volgas.....lijkt of de regelaar in zijn beveiliging gaat....wat voor regelaartje is het....4A (Slowfly achtig regelaartje) is in iedergeval voor een SP300 te klein....
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779