Stilvallen motor bij volle kracht

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Martin74, 17 apr 2003.

  1. Martin74

    Martin74 Guest

    Ik heb sinds kort een electro vliegtuig gekocht.
    Het is een Zero, van GWS.

    Ik ben nieuw met vliegen, maar ik heb totnutoe nog maar een probleem:

    Als ik vol gas geef met een volle ontvanger en zender accu, dan valt de motor stil.

    Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

    En hoelang moet een 7.2 volts accu (350 mA) een motortje voluit kunnen laten draaien?

    Verder nog iets over het opladen... Ik heb een accu met 12v en 6v uitgang. Welke moet ik gebruiken voor mijn 7.2 v accu? waarom? en hoelang duurt het opladen ongeveer?

    Okay, ik weet het... het zijn een hoop vragen, en misschien in de ogen van velen hier wat domme vragen, maar misschien kan iemand hier wat tips geven.

    Bedankt

    Groetjes
    Martin
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    wat voor een electromotortje heb je? waarschijnlijk zal dit je regelaar zijn...
     
  3. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    De GWS Zero is of voor een "Speed 280" of "Speed 300" met vertraging de 7,2V 350Mah accu zal wel van het NiCad type zijn......(de 350Mah NiMH accu's vinden de stroom (A's) van een SP280 nog maar net lekker, bij een SP300 gaat het echt niet met volgas)

    Met SP280 ca. 3,5A verbruik, 5 tot 6 minuten volgas
    Met SP300 ca. 7,0A verbruik, 2 tot 3 minuten volgas

    De Accu kan je uitsluitend laden met een lader die geschikt is voor NiCad (en NiMH) accu's... deze lader kan je dan weer uitsluitend op een 12V accu aansluiten (soms ook 240V).....

    Als de motor stop bij volgas.....lijkt of de regelaar in zijn beveiliging gaat....wat voor regelaartje is het....4A (Slowfly achtig regelaartje) is in iedergeval voor een SP300 te klein....
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Martin,

    heb je al de moeite genomen om eens op het forum rond te kijken en hier en daar wat op te pikken, of vraag je gelijk maar even naar de bekende weg?

    Zo van: Hoi, ik heb vliegtuig, blEEEr hij doet het niet goed, wil iemand mij gelijk maar even precies vertellen waarom niet, enne dit snap ik ook niet , enne dat is er ook nog, want ik heb geen zin om dit zelf uit te zoeken?

    Heb je geen
    - handelaar die je van advies kan dienen (wie verkoopt een beginner een zero laagdekker?? :roll:)
    - die je gelijk erbij vertelde wat je aan lader ed nodig hebt... (handleiding bij de zero ook al gelezen hee?)
    - clubgenoten die je van advies kunnen voorzien?

    Als je je ccu pack net hebt gekocht, of in de bouwdoos gevonden, ja, die is leeg, die zul je eerst met een fatsoenlijke nicad lader moeten opladen.

    Hoe laad jij je zender en ontvanger accu's?
    Pardon: ontvanger accu? we hadden het toch over een GWS zero?
     
  5. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Eh... Niek,.. ik heb 3 weken geleden, bij een bekende gooise modelbouwwinkel, een vliegtuig gekocht en hij vliegt nog steeds niet...wat moet ik doen... :( :( .....(oh ja hij was al geel gespoten...)....

    A: vliegles nemen...
    B: mijn vrouw vaker verwennen...
    C: mijn baas om meer vakantie vragen....
    D: iemand inhuren....
    E: verhuizen naar een ver warm windstil land...
    F: vliegtuig aan mijn neefje geven...

    Graag veel advies (en een beetje snel....)...
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    D: !

    Wat schuift t? :D
     
  7. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Ik heb net nog een voorraadje Iraakse Dinars op de kop getikt.......een pakje van deze pegels..... :lol: :lol: :lol:.....

    Maar, Niek houdje hart maar vast,

    Quartel is nu officieƫl GWS importeur geworden...

    Dus komen er binnenkort naast de (A)RTFjes van Jamara en "Amersfoort Airport" er ook deze GWS'sen....de parken onveilig maken.

    De meeste vliegen best redelijk als je je maar NIET aan de bouwbeschijving houdt.....en vooral op het gewicht let....

    En wanneer komt het Kruidvat, de Aldi of Bart Smit met dergelijke dingen....
     
  8. jmwolters

    jmwolters

    Lid geworden:
    17 nov 2002
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Puttershoek
    slecht geslapen Niek?
    Jeroen
     
  9. Mr.DEPRON

    Mr.DEPRON Guest

    ... oke alles leuk en aardig maar,

    IK WIL OOK ZO'N ZERO
     
  10. gertjan

    gertjan

    Lid geworden:
    29 sep 2002
    Berichten:
    264
    Locatie:
    veenendaal
    Hallo Martin, welkom op dit forum!!!!!!

    Een dringend advies:
    Suit je aan bij een modelvliegclub waar ook electro gevlogen wordt.
    Zonder goede begeleiding van een club zul je veel te veel hindernissen tegen komen om plezier aan het modelvliegen te beleven.
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Hallo Martin, waar woon je (ongeveer)? Hier vind je overzichten van modelvliegclubs:
    www.modelvliegsport.nl
    http://www.airtoi.nl/clubs.php3

    Blader/lees/zoek maar eens door het beginnersforum, er is genoeg geschreven over het vliegen buiten een club, zoektermen 'wild', 'gevaarlijk', 'duur' of 'frusterend'.

    @Niek
    Af, in je hok ;)
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    WoeF!
     

Deel Deze Pagina