Stinger 64 Edf Jet Hobbyking

Deze middag mijn nieuwste Edf binnengekregen.
Deze keer is het de Stinger 64 Sport jet zoals ze zelf zeggen.
De kwaliteit is echt wel goed te noemen en het bouwt zeer snel in mekaar (20 min max)
De vliegeigenschappen zijn ook wel best goed te noemen alleen de snelheid is net iets te weinig om het een echte sportjet te noemen vind ik zelf.
Dit gaat dan wel weer beter worden met een andere motor / fan en esc erin te doen en dan op 4 cellen te vliegen.
De standaard setup kan namelijk niet op 4 maar enkel op 3 cellen.

Grts Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hij vliegt wel zeer relaxed eigenlijk.
Mijn inziens veels te relaxed hehehe.

Ik heb een iets betere edf unit op komst (cyclone) en dan kan die erin met 4s power.

Grts Dave

Toch nog snel geleverd vanuit magazijn DE ;)

Mijn Maiden afgelopen zaterdag nog even uitgesteld. Te veel wind, en eerst nog even geoefend op de landing met een ander schuimkistje.

Snelheid zit er toch nog goed in met de standaard setup, maar het kan inderdaad sneller. Ik heb m'n oog al laten vallen op de volgende motor van Hobbyking : HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK2836 EDF Outrunner 3800kv for 64mm
Met 4S zal dat wat sneller vooruit komen.

2836.jpg

-Marco-

Yup de levering is toch nog vrij vlot verlopen.
Op een week is ie dus geleverd geworden.
Onderhands opgooien gaat wel makkelijk daar heeft die thrust genoeg voor.
Maar de snelheid mocht iets hoger liggen.

Dat motortje ziet er idd leuk uit.
Maar heb reeds een cyclone op komst met bijhorende fan.
Zal een beetje schuim moeten schuren om hem erin te krijgen maar das niet zo erg.
Hopelijk gaat die dan vooruit als een speer en behoud die toch zijn goede vlieg eigenschappen want die zijn er echt wel.
Hij is echt wel stabiel en heb hem ook met wind gevlogen gisteren en hij gaat er gewoon door als een mes door boter.

Enige waar je op moet letten is het landen......hij komt echt wel retesnel binnengelopen zoals je ziet op het filmpje.
Zal volgende vluchten ook maar even flapperons instellen om het toestelletje wat af te remmen.

Grts Dave

Ik heb ook dit toestel, vliegt indd super! Is dat onderhands gooien makkelijk? Ik gooi namelijk altijd bovenhands maar dat gaat nog weleens fout:P

Yup onderhands gooien is zeer makkelijk te doen.
Gewoon eventjes vol gas geven en een klein duwtje geven schuin naar boven (niet te schuin maar meer rechtdoor dan omhoog ) en dan gaat die rechtdoor als een speer.

@andainc Kan je mij eens vertellen welke regelaar, motor en 4 s lipo er in zit...

Ik zou ook zel eens eentje willen bestellen, maar ik zou hem direct op 4s opstellen, omdat iedereen toch de stocksetup aanpast....

Thanks
Juweeltje

@andainc Kan je mij eens vertellen welke regelaar, motor en 4 s lipo er in zit...

Ik zou ook zel eens eentje willen bestellen, maar ik zou hem direct op 4s opstellen, omdat iedereen toch de stocksetup aanpast....

Thanks
Juweeltje

Motor = Cyclone power turbojet 64 CS450-4500-30EDF
Regelaar = hobbyking trust 45a
Lipo = Turnigy 4s 2200mah 40c / Turnigy 4s 2200 50c

Met dit vloog ik hem en dat was leuk om te doen.

Grts Dave.

Back