Stirling engine

Hallo,

Misschien hebben jullie er iets van mee gekregen maar ik was afgelopen dinsdag jarig. Helaas kon m'n pa er dit jaar niet bij zijn vanwege zijn werk. Hij moest naar Korea. En zoals ik stiekem al verwachte, bracht hij nog een kadotje mee. Hij kwam binnen met een grote tas:

full

Nou, doos uit de tas halen.... Tadaa!

full

Oei, dat ziet er moeilijk uit, ik zal de handleiding eens lezen:

full

Sh*t, allemaal koreaans. Even googlen... ah, engels, dat is al beter.

full

Inhoud doos:

full

Ik zie jullie al denken. Ligt daar nou een batterijhoudertje en een motortje, het zal wel een neppert zijn. Maar die 'motor' dient als generator voor een Ledje en dat batterijhoudertje is om de motor aan te drijven om vóór het gebruik de krukas te 'finetunnen'.

Ik ga denk ik morgen beginnen aan het echten bouwen maar ik kon het niet laten om even een voorproefje te geven.

Joost

Laatst bewerkt door een moderator:
Ken je hem?

Nou, ik had verwacht om met de bouw een paar daagjes zoet te zijn maar tot mijn verbazing had ik hem binnen 2,5 uur al in elkaar.

Vóór het bouwen altijd alles klaar leggen.

full

Na stap 1

full

De rest komt zo, moet ff weg.

Joost

Nu dat de stand af is kan het chassis gebouwd worden.

full

full

Cylinderhuis erop

full

Schakelsysteem erop

full

En tadaa!

full

Even inzoomen

full

Nou, en dan de video. Ik heb het even met een zippo gedaan omdat we niet de goede brandstof hebben voor dat lontje.

[media=youtube]aW8gFGaF1wo[/media]

Joost

ja leuk he zo,n machiene.
het werkt toch via de warme lucht die uitzet en zo de cilinder wegduwt.
waardoor er een klepje sluit als hij uitgeduwt is en dan de lucht zosnel afkoelt dat hij vacuüm zuigt en ze de cilinder weer naar de begin stand trekt??
en dan weer opnieuw.

leuk kado van je pa.

gr Sander.

Gaaf hoor, wilde ook al een tijdje zo'n ding bouwen.
Volgens mij heb je ook een kant en klare op Hobbyking staan, maar zelf bouwen is natuurlijk een stuk leuker ;)

Back